Alla inlägg under september 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 september 2017 14:28

När jag inte kan cykla själv på grund av förkylning får jag väl vara glad åt att andra är igång i alla fall. Var ju småkrasslig i två veckor innan jag denna vecka blev riktigt förkyld som fick till följd att jag varit hemma från jobbet några dagar. Hoppas nu att det ger med sig så jag kan börja cykla snart igen. Här är Lena på väg ut på en liten MTB-tur. Själv kollar jag orientering på TV.

Av SimmaCyklaSpring - 24 september 2017 08:39

När jag är för hängig för att cykla finns det ju annat att göra. Bara att plocka fram Sébastiens bok som jag själv medverkat i och göra lite kanelbullar. När de jäst färdigt skall de in i ugn och efter ett tag var de,


så här fina. Det blev något att bjuda Lena på när hon kom hem från jobbet i går.


Trots att vädret inte var det bästa fanns det ju en hel del att göra i trädgården. 


Ett par timmar senare var den ett minne blott. Undrar om jag inte skall sätta en deg till. Det är ju allt bra ruggigt ute.


Jo men visst. Redan på morgonen friska jag upp surgrunden och nu var det dags att sätta en matbrödsdeg. Två tredjedelar Dinkelmjöl och en tredjedel Durum vetemjöl samt salt och vatten, mer behövs inte för ett gott matbröd.


I dag på morgonen tog jag in, ja degen har stått på trappen över natten. Jag tog av lite för att grädda lite bröd till frukosten.


Resten skall fortsätta att jäsa. Några kanske blir gräddade i eftermiddag. Resten får gräddas i morgon kväll.


Fyra små bröd fick det bli. Nu frukostdags. Vi hörs.

Av SimmaCyklaSpring - 21 september 2017 06:24


En kaffe på morgontåget sitter fint. Är på väg till Stockholm över dagen. Har dragits med lite "hängighet" ett tag så någon cykling har det inte blivit på nära nog två veckor. Men nu vet ni att jag lever och mår något så när bra i alla fall.


Hann med en påtår på Eriks jobb. 


Så här fint var det utanför Centralen på eftermiddagen. 


Så här fint är det på kvällen och jag är nu på väg hem igen. 

Av SimmaCyklaSpring - 8 september 2017 17:45

Känns att sommaren är slut och att vi går mot höst. Lite varmare kläder behövs helt plötsligt men det gör inget. Riktigt skönt med lite friskare luft. Så här står jag igen för en lite kortare runda. Inte för att jag ens vet vad jag skall ta vägen men det ordnar sig väl bara jag kommer på cykeln.


For ner till Ljusten och bort mot Lerviken, sedan blev det Nisshyttan och även Björnbo där jag nu efter två mil tar en liten paus. Sedan blev jag så lat så jag tog närmsta vägen hem. Brukar åka den här rundan fast åt andra hållet vilket är mycket drygare. Nu hade jag i stort sett en mil utför hem. När jag kom hem visade klockan att jag skall vila i drygt 40 timmar så nästa tur får väl bli på söndag då.

Av SimmaCyklaSpring - 6 september 2017 18:52

Ett tag tänkte jag att jag skulle få i hop tio Vätternrundor och sedan får det vara bra. I somras åkte jag min tionde runda och började så smått tänka. Varför skall jag sluta nu? Jaa, i dag öppnade anmälan till nästa års lopp och så var jag helst plötsligt anmäld igen. Hur det kan bli.


Lika bra att se till att träningsuppehållet inte blir för långt så det är väl bara att ge sig iväg på en tur.


När jag kom till Turbo festplats tog jag en liten paus. Speciellt festligt var det inte där i dag så jag fortsatte min tur och det stod inte på förrän jag var hemma igen. Nu har jag ett par rejäla mål att träna för igen till nästa år och det känns bara bra.

Av SimmaCyklaSpring - 4 september 2017 18:24

 

Då är jag anmäld och det är bara att börja förberedelserna inför Cykelvasan nästa år. Nu vore det väl tusan om det inte är dags att klämma till med en tid under 3.30 Men i dag börjar jag det hela med att ta en vilodag.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards