Alla inlägg under juli 2017

Av SimmaCyklaSpring - 20 juli 2017 15:22

Har gräddat bröd sedan sju i morse så nu behöver jag inte svälta på ett tag. Nu kan jag ägna mig åt träning igen. I morgon kör jag några snabbisar för att sedan vila på lördag inför söndagens race i Norberg. Skall bli skoj, 67 km på MTB. Förra året körde jag på 3.20 och om allt går bra hoppas jag på en liknande tid igen. Full gas.

Av SimmaCyklaSpring - 19 juli 2017 12:30

I går kväll satte jag igång två degar. Började lite sent så jag ville inte sätta in dem i kylen över natten. Lät dem istället stå ute på trappen över natten. När jag vaknade hade de kommit igång så nu får de jäsa till i morgon i kylen. Nu skall jag ut och träna.

Tänkte mig lite hårdkörning i dag. Då passar det bra med Emils avlagda proffskläder.

Efter 15 minuter uppvärmning i Ovangårdsskogen är jag redo för fem 30-sekunders intervaller.

Sedan for jag ner till Ljustern och körde ett varv i högsta möjliga fart. 27.31 tog det enligt Strava, med det är jag riktigt nöjd. Hade en förhoppning om att klara 30 minuter och det lyckades jag ju med.

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2017 18:14

Tänkte ta en lugn kvällsrunda på en timme när jag är i färd med att ge mig av.

For i väg mott Mossbysjön där det finns så här fina stigar att köra på. Hur det blev med timmen? Jo då, missade med ca en minut.

Ni kan även följa mig på Strava – klicka här.

Av SimmaCyklaSpring - 17 juli 2017 10:07

Nu skall jag snart ge mig i väg på ett litet intervallpass.

Efter att jag tagit en liten sväng i skogen på 15 minuter som uppvärmning är jag nu vid det lilla pumphuset i Uggelbo där jag på grusvägen har räknat ut att jag bör kunna köra intervaller på två minuter.

Nog för att jag körde snabbintervaller men 110 kom jag nog inte upp i. Om ett tag kanske.

Härligt att vara ute och gasa på morgonkvisten. Riktigt drygt var det, jag är ju bara van att köra i samma lunk för jämnan. Skoj att prova lite annan variant av träning emellanåt. Det blev fem intervaller om vardera två minuter med åtta minuters vila däremellan.

Ni kan även följa mig på Strava – klicka här.

Av SimmaCyklaSpring - 15 juli 2017 13:36

Med en vecka till Engelbrektsturen och fyra veckor till Cykelvasan blev jag sugen att ta en långtur på MTB. Gick upp tidigt och gav mig iväg.

Efter en mil rullar jag in i Vikmanshyttan och klockan är åtta, ser ut att bli en fin förmiddag.

Efter 27 km är jag i Norn. Allt känns bra och det är lugnt och fint.

Var jag är nu vet jag ej, men jag vet dock att jag varit här förut. Det är bara det att det är så jäkla drygt just en bit här men någonstans före Kybacken tror jag nog att jag är.

Två km efter Kybacken tog jag vänster och kom så småningom fram på på Smedjebacksvägen i Åsmansbo. Åkte asfalt till Bommarsbo där jag svängde vänster och har nu haft det riktigt jobbigt ett tag. Nu lutar det äntligen åt rätt håll när jag passerat Norbo Finnmark och är på väg mot Norbo.

Efter sju mil är jag vid Skenshyttenäs och det är ett ställe som är väldigt vackert tycker jag.

Nu är jag på åkrarna ner mot Naglarby och har bara 15 km kvar på dagens tur. Bra är väl det för jag hade lagt en lapp på bordet och skrivit att jag skulle vara hemma klockan tolv. Det blev nästan på sekunden rätt och nu har jag fått mat, bra som jag har det. Resten av eftermiddagen får jag väl ägna åt återhämtning.

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2017 11:44

Nu är jag anmäld till träningsläger på Mallis i höst och då passar jag på att bli lite nostalgisk och plockade fram cykeltröjan från första resan med cykelklubben.se. Denna resa blir min tionde och den ser jag verkligen fram emot. Men först gäller det att träna lite på hemmaplan, så det är väl bara att ge sig iväg.

Har ju en specialare jag kör runt Ljustern med fem backar. Försöker få upp pulsen till 160 i varje backe och i dag lyckades jag med det. Första backen som är upp till Lodstöparbo tog lite längre tid än förra gången men de andra fyra gick lite snabbare i dag än förra gången så då kan jag inte vara annat än nöjd.

Har precis klarat av en av backarna och rullar nu ner igen för att snart ge mig i kast med nästa.

Av SimmaCyklaSpring - 12 juli 2017 12:22

Efter gårdagens måleriarbete var det i dag dags att ta en tur igen. Här står vi, Erik och jag precis innan avfärd.

Vi for ner till Hedemora och är nu på väg mot Husby. Här går det lätt så jag passar på att ta en bild. Snart blev det sådan motvind så då fick kameran vara.

Av SimmaCyklaSpring - 11 juli 2017 16:50

Lisa och Johan har ett gammalt härbre som behöver lite färg så i dag ställde Erik och jag upp och hjälpte till. Här är Johan och jag i målartagen.

Nu har Erik fått tag på en färghink och kommit upp på ställningen så nu går det undan.

Lisa kan inte hålla sig utan att få måla lite hon också.

Erik och Johan bygger ställning. Innan vi for hem var även denna sida målad. Men i morgon får det nog bli en cykeltur.