Alla inlägg den 23 juli 2017

Av SimmaCyklaSpring - 23 juli 2017 17:12

Jaha, då sitter man här igen då och skall ut och rejsa lite i skogarna kring Norberg. 67 km vilket förra året tog strax unde 3.20


Är ju anmäld i motionsklass vilket gör att man får starta halvvägs till Fagersta. Nu spelar ju inte det någon roll, har ju 67 km att köra om på om jag nu skulle orka det.


Längst fram står som sig bör eliten. 


Starten har gått och längst till höger med nummer 26 ser vi Henrik Öjer, en mycket duktig cyklist från Falun. Med startnummer 30 ser vi Matthias Wengelin, en supersnabb Säterkille som tävlar för Örebrocyklisterna.


Massor med cyklister som drar iväg.


Till slut kommer även jag.


Efter 35 km stannar jag till och får en ny flaska av Erik som servar mig idag. Erik blev förskräckt att jag kom dit så tidigt. Det varjag också och det känns faktiskt som jag kommer att slå fjolårets tid.


Men skall jag göra det kan jag inte stå kvar här, bara att ge sig iväg.


Nyuppbyggda Elsa Anderssons konditori passeras strax innan mål.


Men där har jag inte tid att ta en fika idag, det får bli en annan gång när jag inte har så bråttom. Och inte är lika skitig.


Så där, i mål på 3.03.52 En förbättring med 16 minuter från ifjol. Inte illa, då är det väl bara att anmäla sig i tävlingklass nästa år och se till att träna lite bättre för att komma under tre timmar, det skulle vara skoj. Så får det bli.


Dammigt efter banan var det.


Det är då en bra cykel jag har, det är bara motorn som behöver vässas lite. Men det skall jag fixa till nästa år.


Skönt vara i mål. Som ni ser så skiljer det en minut på bilden under jämfört med arrangörens tid. Det beror på att jag startade min klocka när jag passerade startlinjen. Men här räknas tiden från när startskottet går. Det är lite olika på olika tävlingar. På Cykelvasan och Vätternrundan startar tiden när man passerar startlinjen. Så bara på det kan jag ju tjäna en halv minut på att anmäla mig i tävlingsklass. Samt lite tid till för jag låg faktiskt på omkörning en stor del av loppet vilket inte är så lätt när det är smala stigar. På grund av att jag är så klen i bena så blir jag även omkörd i alla uppförsbackar på grusvägarna, så kan jag träna upp lite styrka i benen skulle det vara bra. Hur som helst, jäkligt skoj var det och nu är det bara att ladda om till Cykelvasan som går om tre veckor. Hade ju 3.39 förra året och nu vore det väl tusan om jag inte för första gången skulle kunna komma under 3.30 Siktar på det.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards