Alla inlägg den 6 juli 2017

Av SimmaCyklaSpring - 6 juli 2017 16:30

I färd med att ge mig av på en liten testrunda. Jag brukar alltid "tjata" om hur viktigt det är att stoppa i sig lite energi när man tränar tänkte i dag ta en tur utan att käka något under turen, bara för att se hur jag påverkas av det. Det är väldigt många år sedan jag tränade utan att stoppa i mig något under passet. Eftersom jag bara tänkte åka grusväg passar det bra att lufta min "stelbente" gamle kompis.


Efter drygt en mil känns det bra, fattas bara.


Nisshyttan skall passeras och min tanke är att ta det ganska lugnt på dagens tur. En snittpuls på 130 är tanken. Jag for vidare förbi Kybacken och Gamla Jutbo.


Redan efter tre mil då jag varit ute ca 1.10 kändes det att jag börja ta slut. Det var väldigt svårt att ligga på 130 i puls. Nu har jag kört 45 km och varit ute i två timmar och är i Risshyttan. Riktigt jobbigt har jag det nu.


Puh, Risshyttan passeras och jag kämpar på. Tar sedan en extra krok förbi Dammsjön och ringer till Lisa i Gustafs och undrar om jag får en kopp kaffe om jag svänger förbi. Det lovar hon och så får det bli.


Jag landar i Gustafs efter 58 km på 2.35 och känner mig riktigt mör. Men jag var ju uppe tidigt i morse och gräddade bröd som redan var levererat så det blev ett par rejäla mackor till kaffet.


Där var det skönt att sitta men jag hade ju en bit kvar att åka och när krafterna återkommit gav jag mig iväg igen.


Nu var jag pigg igen vilket gjorde att jag ej tog närmaste vägen hem. Nej jag for via Mårtens Gård, Bispberg, Lerviken  och Dalkarlsnäs. Ja, som avslutning rundade jag Ljustern. Kändes riktigt bra efter energipåfyllningen så nu vet jag att skall jag cykla längre än en timme så gäller det att jag äter något under tiden.


Jag hade ju några fler degar som väntade på mig så nu gräddar jag bröd och kollar på Tour de France.


Nu är de två sista i ugnen, bara de är färdiga och cyklisterna är i mål skall jag själv ut och tvätta lite cyklar. Sedan blir det några vilodagar för jag har lite annat i görningen. Har ju även tränat elva pass på de senaste tretton dagarna så då kan det vara behövligt med lite vila.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards