Alla inlägg den 9 april 2017

Av SimmaCyklaSpring - 9 april 2017 20:27

När jag nu varit småkrasslig i två veckor snart har jag fått avhålla mig från träning. Trädbeskärning och bakning har fått räcka som sysselsättning. Har nu bara två träd som återstår att beskära av 22 totalt vilket känns bra. Brödförrådet behöver ju också fyllas på ibland så det har jag också passat på att göra i helgen. Här har jag 500 g russin som legat blötlagda i sex timmar och nu skall mixas.


3000 g Dinkelmjöl, 75 g havssalt samt 600 g surgrund skall också användas.


Nu är surgrunden blandad med lite vatten, skall nog bli bra det här. Till en sådan laddning använder jag 1700 g vatten inklusive det som russinen legat i. "russinvattnet" vill jag ju inte hälla bort för i det finns ju mycket smak.


Så där, nu är allt blandat och det är dags för mig att göra lite annat i tre timmar, förutom att vända på degen ett par gånger.


Degen är uppdelad i sex jäskorgar och ligger nu i plastlådor för att strax åka in i kylskåpet där de får ligga ett dygn eller två.


Kunde inte hålla mig utan jag satte igång och gräddade redan i dag, efter att de jäst ett dygn. Fint som bara den blev det här. Har fortfarande en i ugnen och den ser också ut att bli bra. En sak till som är bra är att det känns som att jag håller på att piggna till så nu skall det nog inte stå på förrän jag sätter mig på cykeln igen. Om det lär jag återkomma vad det lider.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards