Alla inlägg den 19 juli 2016

Av SimmaCyklaSpring - 19 juli 2016 15:55

Nu står jag redo inför en långrunda på grus. Måste testa att sitta några timmar på MTB inför söndagens lopp i Norberg. Tänker ta det lugnt, inte ha en puls över 140.


Drog iväg över Holmboberget och passerade Vikmanshyttan i ett nafs. Går bra det här, lugnt och fint. Kommer till Nyhyttan och då är det slut på det roliga. Puls på 140, nej det går inte i denna backe. Innan jag är i Norn är det bra med motlutor där pulsen ligger bra mycket högre. Riktigt kämpigt är det fram till Norn.


Oj vad vackert det är vid Stora Norn som sjön heter. Men innan jag är här har jag passerat Sakristorp, där har jag aldrig varit förut vad jag vet. Två hus fanns det där, riktigt avsides vill jag lova, ca fem km bortanför Norn, som redan det är avsides.


Eftersom det är ganska okända marker för mig hann jag svänga fel på ett ställe och vände inte förrän efter ett par km. Nu gör ju inte det något när man bara är ute och seglar runt och vill ha ihop timmarna. Nu är jag i alla fall vid Gruvsjön, där är det vackert. Sen stod det inte på förrän även Björnbo och Aspnäs var passerat, Rundade till slut Ljustern som avslutning på en fin tur. Hur det gick med pulsen, var nog över 150 minst 30 gånger vilket inte var tanken. Snittpulsen blev 141 vilket inte var så långt ifrån vad jag tänkt maxpulsen skulle vara. Det blir inte alltid som man tänkt, men varför skulle det bli det, då vore det nog bra tråkigt. Vad det här är jämfört med loppet i Norberg vet jag ej, jag får nog lägga på 45 min och hoppas klara fyra timmar. Svaret på det vet vi på söndag. Nu blir det vilodag imorgon. Hej så länge! 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards