Alla inlägg den 16 maj 2016

Av SimmaCyklaSpring - 16 maj 2016 19:50

Nu blir det återhämtning ett par dagar efter helgens race. Jag är fortfarande mör i hela kroppen så det känns verkligen att jag gjort något utöver det vanliga. Härlig känsla. Har också en massa teknikproblem. Började för ett tag sedan att när jag gör banor på datorn kan jag ej längre föra över dem till min Garmin. Trist, vet ej vad det beror på. När jag sedan gjorde en uppdatering på min läsplatta fungerar den bara när jag kör på trådlöst, trist. För ett tag sedan slutade mailen fungera på datorn, med det löste Johan genom att jag kan ta emot mailen på läsplattan istället vilket var bra. Men efter en uppdatering på datorn kom mailen tillbaks vilket var bra. Sen några dagar tillbaks har mailen slutat fungera igen på datorn. Bara krångel. Om inte det vore nog så slutade kameran fungera precis före starten i Skövde i lördags. Det löste jag idag genom att köpa en ny.

Den är vattensäker ner till sju meter. Inte för att jag tänkt bada med den men det kan ju vara bra eftersom jag alltid har den med på mina cykelturer.

Idag var jag föresten på treårskontroll. Ja, företagshälsovården som vi går på var tredje år alltså. Det jag hade lite högt för tre år sedan var Kolesterol och Plasmasocker, inte för att jag begriper sådant där men nu var båda dessa värden riktigt bra vilket måste väl vara bra. Nu behöver jag alltså inte oroa mig för dessa, vilket jag inte haft förstånd att göra tidigare heller. Konditionen fick också högsta betyg vilket väl inte var annat att vänta. Hade gått upp tre kilo på dessa tre år. Det kanske inte anses så bra men jag tror att det är nog bara tre kilo som väntar på att bli förvandlade till cykelmuskler. Så måste det nog vara.


När jag kom hem var det käk och när vi for hem från Skövde snodde jag med mig några rabarber. Våra är inte färdiga än på länge. Dessa rabarber hade Lena förvandlat till en rabarberpaj. Tillsammans med vaniljsås och kaffe var det riktigt kalas. Under tiden satte jag batteriet till nya kameran på laddning.


Sen var det bara att gå ut och ta mig an cykeln. Den var inte rengjord sedan lördagens race. Men nu är den fin igen och kedjan är smord. Vila får den liksom jag göra även imorgon. Men på onsdag kanske det blir en tur igen. Nu var kamerabatteriet laddat och det var dags för en premiärbild med nya kameran. Ja nog skall väl det bli bra.


Mycket slit är det för en liten medalj. Medaljen i sig var väl inte så noga, det är resan dit som är det roliga. Jag har föresten funderat på varför det finns så många olika klasser. Det finns H30, H40, H50,  plus en massa andra klasser. Även motionsklass som jag anmälde mig till. Jag fundera varför finns det inte H60 där jag hör hemma. Idag när jag kollade i resultatlistan såg jag att av alla, vad jag kunde se så var vi bara tre som skulle ha platsat i H60 som gick i mål. Alla inom fyra minuter dessutom, ganska skoj. Men bara tre pojkar i den åldern. Det kan väl inte vara så att man inte skall cykla i skogen i min ålder. Neej, så kan det ju inte vara. Det som är så jäkla skoj. Skepp o hoj. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards