Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Fin start på året

Av SimmaCyklaSpring - 2 januari 2016 12:46

Nu står vi beredda att påbörja första turen på ett helt oförstört år. I vanlig ordning gör mig Tomas och Steven sällskap. De är båda starka som björnar men gör mig ändå sällskap, det tackar jag för.


Efter att ha varit till Norn är vi nu vid Gruvsjön på väg hemöver via Björnbo. Sen föreslog jag att vi skulle ta runt Ljustern vilket ingen hade något emot. När vi sen kom till Dalkarlsnäs föreslog Steven höger mot Lerviken. Så fick det bli. Sen tog vi inga fler avvikare, fick ändå 58 km vilket kändes kanon såhär första passet för året.


Lite rejäla backar är det på ett par ställen. Där gäller det att bita i.

Hej så länge.

 
 
Ingen bild

Lisa

2 januari 2016 13:50

Vi är på väg hem från grönklitt. Blev skidpremiär idag. Så imorgon har vi nog träningsvärk i ljumskarna..

 
Ingen bild

Kalle S.

2 januari 2016 14:15

Härligt Lisa. Som du ser fick vi en fin åktur också.

 
Ingen bild

Maria Gabriels

4 januari 2016 16:59

Bra jobbat! Eftersom jag pluggar så har jag hittat på ett sätt att få träningsvärk på kort tid. Det går till så här:
Man cyklar till gymmet och gör några upphop och grodhopp
Sedan kör man benpress 4x4 gånger och så cyklar man hem igen.
40 minuter tar det totalt sett och får duga för mig just nu. Efter den 10/1 är jag dock laddad för längre pass! Hoppas det inte blir för kallt så vi kan cykla lite då..Annars får det väl bli skidor. Ha det bra!

 
Ingen bild

Kalle S.

4 januari 2016 17:31

Än har för lite snö för skidåkning. Men det ser lite kallt ut för cykling på ett tag nu. Man kanske får masa sig ut i simhallen för ett par pass, eller trainern i källaren är ju ett alternativ.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards