Alla inlägg den 14 december 2015

Av SimmaCyklaSpring - 14 december 2015 21:34

Efter lördagens hårda pass är det vila och lugn som gäller för min del. Vad passar då bättre än att fixa lite inför julen. Här lägger jag in en liten snutt från när jag igår gjorde Struvor.


När de är färdiga ser de ut så här. Kanongott.


Skurna pepparkakor är gott och enkla att göra, en jul utan sådana är ingen riktig jul.


När jag ändå är igång är det väl lika bra att sätta igång en matbrödsdeg.


Nu skall de jäsa ett dygn i kylen.


När jag kom hem från jobbet idag var det bara att sätta igång med gräddningen. Jäsningen är det som synes inget fel på. Blir lika imponerad varje gång hur det kan bli på bara salt, vatten och mjöl.


Nu skall de bara snittas och sedan in i ugnen.


Under tiden skall det kokas lite Saffranskola.


En stund senare är kolan upphälld och skall svalna innan de skall skäras upp i lämpliga bitar. Fyra bröd är också gräddade. Nu är julstöket påbörjat, det gillar jag. Hej så länge.
 
 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards