Alla inlägg den 10 juni 2015

Av SimmaCyklaSpring - 10 juni 2015 18:13

Klockan är sex på morgonen och jag är på tågstationen i den stora sjö- och hamnstaden Säter för att fara till vår kunliga huvudstad Stockholm på lite olika uppdrag.

Det var lite lokproblem men det var snart fixat, på utsatt tid kom ett annat lok så det var bara att ta plats och påbörja resan.

Efter att ha tagit en kopp kaffe på Centralstation med Erik så tog jag tunnelbanan till Ropsten och där var det utsmyckat på detta vis.

Efter en kort promenad var jag vid Hjorthagen och det nya värmeverket som byggs. Där hade jag ett möte med Patrik Eriksson, en 22-årig yngling från Vansbro. Inte vilken yngling som helst vill jag lova, Patrik skall nämligen representera Sverige i yrkes-VM i VVS som i augusti går av stapeln i Brasilien. Vill ni kan ni följa han äventyr på facebook.com/yrkesvmvvs2015
Efter det var det bara att ta tunnelbanan till Odenplan där jag hade ett annat möte inplanerat till kl 13.00


Här sitter jag med Anders Larsson som jobbar med rörfrågor på Byggnads centralt. Vi hade en hel del att gå igenom både vad det gäller dataprogram samt kommande eventuella avtalsförändringar. Det stod inte på förrän klockan blev halv fem och vi var tvungna att sluta för att jag skulle hinna med mitt tåg mot Dalarna igen.

Nu har jag fått tag på en macka som jag i lugn och ro mumsar i mig i väntan på tåget. Tåget gick hemöver på utsatt tid och om inget oförutsett inträffar så är jag väl hemma igen i åttasnåret efter en lyckad dag i Stockholm. Ja, så kan en arbetsdag se ut för mig.
Vi hörs, hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards