Alla inlägg den 17 april 2015

Av SimmaCyklaSpring - 17 april 2015 16:30

Som alla vet vid det här laget så har jag gjort ett antal besök inom vården senaste månaden. Alla har också varit till belåtenhet, men idag, nja nog var det märkligt.


Senast jag var till läkarstation var förra torsdagen. Provet de tog skulle bara ta några dagar att få besked om, idag hade det gått åtta dagar så jag ringde till läkarstation för att höra mig för hur det gått. Fick besked av en trevlig människa att allt var bra. Men då jag ej är bättre tyckte hon som jag att jag borde göra ett nytt besök. Fick en tid till eftermiddagen så jag tog ledigt från jobbet och for hem.


På läkarstation betalar jag som vanligt 150 kr och efter en stund blir jag hämtad av en läkare. Kommer in på läkarens rum och jag slår mig ner, vilket han också gör, ingen säger något. Han skriver något på ett par papper som han sträcker till mig och så säger han. "Nu skall vi ta några prov, visar inte dessa några fel kan vi inte hjälpa dig något mer"


Det kändes faktiskt som han mena, ta de här och försvinn, jag vill inte se dig här någon mer gång.


Läkaren tar ju inga prov, han fråga inte ens hur jag mådde. Jag gick alltså med dessa två papper glad i hågen de ca 40 m som det är till provtagningen. Behövde inte vänta en minut innan en tjej dök upp och sa. "Då skall vi se om jag kan hjälpa dig med något då" Jag svarade, det är jag övertygad om att du kan, och räckte fram papperen läkaren gav mig. "Nej sade hon, dessa prov måste analyseras inom 24 timmar och eftersom det är fredag går det inte att ta prov idag. Du får återkomma nästa vecka" Gissa om jag blev paff.


Kontentan av det hela är alltså. 

1. Jag tog ledigt från jobbet och for från Borlänge till Säter.

2. Jag betalade 150 kr för att bära två papper ca 40 m.

3. Jag får komma nästa vecka för provtagning.

Undrar om jag får betala 150 kr även då, det har jag visserligen råd med men håll med om att det blev ganska komiskt. Eller vad sägs!


Fortsättning lär följa. En trevlig helg önskar jag er alla.

Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards