Alla inlägg under december 2014

Av SimmaCyklaSpring - 11 december 2014 19:49

Idag var alla så kloka så de struntade i att vara ute och cykla, ja utom jag då förståss. Åkte en liten runda för att kolla läget men jag hittade ingen halkfri zon. Det spela ingen roll om jag var på grus, asfalt eller åker. Det var halt överallt så det var bara att åka hem igen. Men det var trots allt skönt att vara ute och "fisåka" lite för det har ju varit mycket hårdkörning de senaste månaderna.


Trots att jag inte åkte någon längre tur så skall cykeln inte behöva lida. Den skall tvättas och smörjas efter varje tur så den är redo för ett nytt pass. När det blir törs jag inte sia om för som vädret är nu får jag nog hitta på något annat sätt att göra mig trött på.

Vi får se när vi hörs härnäst. Ha det bra så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 10 december 2014 17:00

Jag räknar benhårt med att det blir ett pass på torsdag. Vilken form av pass det blir är nog inte värt att bestämma än, jag får nog vara beredd att anpassa mig efter vädret men den som vill göra mig sällskap vet att jag kör kl 18.00

Lägg en kommentar och följ med vettja. Välkommen!

Av SimmaCyklaSpring - 9 december 2014 20:41

Peter och Tomas dök upp när det var dags för backintervaller. Men men, det blev andra planer bara vi kört ut över "golfen" och kom ut på grus, förlåt isvägen runt Ljustern. Snabbt insåg vi att det blir inga backintervaller ikväll. Försiktigt tog vi oss ut till smedjebacksvägen och det fick bli ett kort distanspass istället. Det var första gången jag kör ett distanspass i mörker men det gick ju riktigt bra så det kanske inte var sista gången. Det får underlaget bestämma, för nu har jag svårt att låta cykeln stå alltför länge.

Det får väl vara allt för denna gång. Hej så länge! 

Av SimmaCyklaSpring - 8 december 2014 17:00

På tisdag kör jag lite backe igen ifall om någon vill göra mig sällskap. Kör från Fogdegatan 30 kl 18.00

Lägg en kommentar om du vill med. Vi ses!

Av SimmaCyklaSpring - 7 december 2014 20:03

Denna helg har jag hunnit med en hel del. Igår var jag i Bollnäs hela dagen och idag cyklade jag en vända. Dessutom har kakförrådet blivit rejält påfyllt. Här har jag chokladkakor, cocosrosor och engelska julkakor.


Det hanns även med skurna franska pepparkakor och vaniljdiamanter. Nu är det dags för en kaffe och provsmakning av kakorna. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 7 december 2014 12:47

När det var dags för min första långtur i december såg det ut att jag skulle bli själv. Tog ett kort på min lånecykel och tänkte dra. Men hux flux,


så dök Peter och Steven upp så då blev vi tre. Det såg lite halkigt ut men det går väl att ta det lite försiktigt. Peter hade dubbdäcken på men Steven och jag skulle försöka att klara oss utan.


Efter ca 25 km var vi i krokarna av Norbo och här passar Peter på att läska sig lite.


Det var skönt med en paus och nu tog vi sikte på Skenshyttan och Grängshammar. När vi hade kört uppför den där hemska backen i Grängshammar tog vi vänster och passerade även Rönningen innan vi efter 53 km var hemma igen. Inga vurpor idag och det var ju bra. Nu är det bara att hoppas att min cykel snart är reparerad så jag kan börja köra på den igen, för till den har jag dubbdäck.

Det var allt, tack för sällskapet och tack för mig!

Av SimmaCyklaSpring - 5 december 2014 18:53

På söndag har jag tänkt ta mig en tur igen. Vill någon med så far vi från Fogdegatan 30 kl 09.00

Välkommen!

Av SimmaCyklaSpring - 4 december 2014 20:21

När det var dags för kvällens pass dök Peter och Tomas upp. Men tyvärr, redan under uppvärmningen vid Mårtensgård kände Tomas att det var lite knas med ryggen så han valde klokt nog att rulla hemöver igen. Peter och jag fortsatte till Södersätra där kvällens drabbning skulle gå av stapeln. Tre varv runt S Kyrkbyn skulle köras där varje varv är drygt fyra km. Mellan varven hade vi ca fyra minuters rullvila. När det var gjort och innan vi var hemma igen hade vi avverkat hela 33 km på en och en halv timme. Inte illa i kylan, det var faktiskt fem grader kallt borta i S Kyrkbyn. Men som vi körde höll vi oss varma.

Det var allt för idag men det var väl inte lite det. Hej så länge!

PS. På lördag har jag lite annat för mig, men på söndag kommer jag att köra ett pass i vanlig ordning. DS.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards