Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Jobbig långrunda i kylan!

Av SimmaCyklaSpring - 14 december 2014 13:08

När det var dags för avfärd såg det ut som om det skulle bli jag och Tomas idag. Men innan vi hann dra kom även Steven. Men är man inte i tid får man inte vara med på bild. För nu skulle vi iväg.


Men det är klart att även Steven skall vara med på bild. Vi har nu kommit till Norn och det är dags för dagens första stopp. På vägen dit fråga Tomas hur kallt det var. 6,7 grader svara Steven. Nä, säger jag. Så kallt kan det väl inte vara. Men jag kollar på min mätare och även den visar 6,7 så då lär det väl stämma då. Ingen av oss frös dock så det var bara att köra på.


Det är fint i Norn och jag var trött redan där så jag var glad över en riktigt lång paus.


Här fyller jag på med lite raketbränsle. Men det var nog något fel på blandningen för någon större verkan verkade den inte ha.


Nu är vi på väg mot Vikmanshyttan och solen lyser upp så det är riktigt fint.


Steven och Tomas tar det lugnt så jag får ta en bild. De fick för övrigt ta det lugnt hela tiden för att jag skulle ha en chans att hänga med. Vad det berodde på vet jag ej, kan det vara så att Lisa körde slut på mig igår, eller att jag körde med dubbdäck vilket går lite tyngre, eller det kanske var så att Steven och Tomas körde lite hårdare idag än de brukar. Ja inte vet jag, det kanske var en kombination av alla tre sakerna, vad vet jag. Hoppas bara att jag inte har något skit på gång så att jag blir sjuk. Men det skall det väl inte vara. Kan bara konstatera att det här var nog en av årets absolut jobbigaste runda. Så nu blir det att ta det lugnt på eftermiddagen och bara "dega"

Vi hörs, ha det så bra. Det skall jag ha!

 
 
Ingen bild

Steven

14 december 2014 15:03

Kalle, du måste ta ett snack med Lisa att hon inte kör så hårda träningar före våra pass. Du blir ju så "degig".

 
Kalle S.

Kalle S.

14 december 2014 15:09

Ja du må tro att jag är spak nu.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

14 december 2014 19:41

Det va dumt av mig Steven, ska tänka på det till nästa gång!!
Nästa pass går det bättre!! Du kanske har något skit i kroppen, vila en dag extra nu så blir du pigg och stark igen!! 😊💪

 
Kalle S.

Kalle S.

14 december 2014 19:56

Ja som det känns nu så får det nog bli så.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards