Alla inlägg under november 2014

Av SimmaCyklaSpring - 15 november 2014 13:00

Hela sju stycken blev vi idag när jag bjöd in till en runda. Här står vi rena o fina innan avfärd på en tur som skulle bli allt annat än ren. Apropå ren, vi hann bara åka några hundra meter så såg vi en älg. Förutom mig själv ser vi här Kjell, Johan, Lisa, Håkan, Tomas och Steven.

Efter att ha rundat golfbanan och Ljustern for vi förbi Vikmanshyttan och stannar en stund vid Acktjärn efter drygt två mil. Här laddar Lisa o Johan med lite banan, för att orka resten av banan.

De äldre tycktes också uppskatta en vilopaus. Inga ledsna miner på dagens tur.

Sen bar det av igen och vi rundade Gruvsjön och tog sikte på Aspnäs via Täktlandet.

Lisa kämpar på i sista backen innan Björnbo.

Efter 45 km är vi hemma igen och Johan är en riktig lortgris.

Håkan är lika lortig han men lika glad för det.

Ja det var väl ingen som kom tillbaks idag utan att vara lortig från topp till tå. Men vad gör det, kläderna hinner tvättas och bli torra till nästa tur och tur är väl det.

Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2014 06:00

Javisst är det snart lördag igen. Veckorna går fort när man har roligt och då är jag tacksam om jag får lite, eller gärna mycket sällskap på en MTB-tur. Som vanligt samlas vi hemma hos mig så att vi är färdiga för avfärd kl 09.00

Lägg en kommentar att du blir med, för det blir du väl. Välkommna alla cykelsugna till en fintur!

Av SimmaCyklaSpring - 13 november 2014 20:15

Direkt ner till cykelverkstan efter jobbet för att hämta min nyservade MTB. För ett kort ögonblick funderade jag om jag skulle byta in den mot något med en motor på. En fyrhjuling eller kanske rent av en snöskoter. Nej, jag tog min cykel och for hem, ivrig att testa om den blev snabb nog för ett intervallpass med Steven och Tomas.

När det var dags för kvällens intervaller hade jag sällskap av Steven och Tomas. Det är ju kanon att ha så fina kompisar som ställer upp och plågar mig en helt vanlig vardagskväll i november. Vi körde samma pass som jag och Peter körde för några veckor sedan. Norddalen och runt Sa Kyrkbyn.

Nu är intervallerna avklarade och det gick ju riktigt bra. Jag får lov att säga att de lyckades med min cykel. Den var snabb som bara den. Här pustar vi ut vid utgångspunkten. Alltså hemma hos mig. Men det verka som Steven och Tomas for iväg för att träna lite mer. Själv har jag hunnit tvättat cykeln och även mig själv så nu är jag riktigt nöjd med dagen. Nu skall jag bara klura ut något till helgen. Om det kommer det ett inlägg så småningom.

Ha det nu så bra, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 12 november 2014 19:41

Jajamen, idag efter jobbet gjorde jag ett besök på avdelningen för rehabilitering av cyklar. Min cykel kommer att bli utskriven i morgon lovade cykelreparatören så då tänkte jag låta den visa vad den går för. Det känns som några fyraminutare vore på sin plats. Är det någon som är sugen att hänga med på ett pass modell jobbig så lägg en kommentar så jag vet. Tanken är att jag kör kl 18.00 hemifrån på torsdag alltså om någon vill med vill säga. I annat fall drar jag väl när jag är klar. Är ju dumt att vänta på de som inte kommer.

Kanhända vi ses, välkommen den som vill!

Av SimmaCyklaSpring - 11 november 2014 20:00

Kan ni gissa vart jag varit idag, nej det är ju inte lätt att veta som jag far omkring. Tidigt i morse for jag till Alfta där jag hade lite jobb att göra. Kom i god tid så jag tänkte ta mig en fika. Men var, frågade en dam om det fanns något fik i närheten och fick till svar att något fik finns inte i Alfta. Såg sedan en elektriker som jag frågade samma sak och fick till svar "vid Knagga borta vid rondellen kan du få dig en kaffe, och en kaka med" nöjd med svaret for jag dit. Då kom en gubbe med ett vattenlås till ett tvättställl ut vilket gjorde mig fundersam. Gick dock in.

Det såg ju inte ut som ett fik precis men med risk för att göra mig dum frågade jag om de möjligtvis sålde kaffe också. Det syntes ju med all önskvärd tydlighet att de sålde en hel del annat. "jodå blev svaret, nog gör vi det" det blev en kaffe och en mazarin. Smakade riktigt bra kan tilläggas. Under tiden jag fikade spanade jag in vad de hade. Jag kan lova att det var en hel del. Avloppsdelar, kompressorer, pulkor, taklampor, vägglampor ja närapå allt fanns på detta ställe.

När jag sedan var hemma igen fanns det ju lite att göra. Eftersom cykeln är på verkstad så passade det bra att göra bilen redo för lite halare väder. Man vet ju aldrig när det blir omslag. Nu får det bli när det vill för min del för nu är vinterhjulen på plats. Om jag inte får något samtal från cykelverkstan imorgon så finns det väl en chans att jag får något annat gjort här hemma. Men visst är det roligare att vara ute och cykla. Vi hörs, ha det så bra så länge, det har jag!

Av SimmaCyklaSpring - 10 november 2014 20:00

Eftersom vi förra helgen konstaterade att min framgaffel behöver en service for jag efter jobbet idag ner till verkstan för att få hjälp. De bedömde att den behöver vara där några dagar för rehabilitering så nu är det bara att hoppas att den mår bra till helgen så att den blir utskriven. Sysselsättning finns ju ändå så det räcker och ikväll fick jag lägga händerna på en byrå som vi (läses Lena) tyckte behövde en uppsnyggning.

Ha det bra alla ni där ute i mörkret. Vi ses!

Av SimmaCyklaSpring - 8 november 2014 14:07

Tyvärr kan jag ej träna imorgon söndag, men tag chansen ni som kan. Emil bjuder in till körning hemifrån honom på Ovangårdsvägen kl 09.30 på söndag. Tag chansen ni som kan det blir kanon, jag lovar. Lägger länken till Emils sida här.

Av SimmaCyklaSpring - 8 november 2014 13:39

När det var dags för avfärd var det Steven och jag som stod i startgroparna. Temperaturen var på noll men humöret på topp så det skall nog bli en fin tur. Jag hade ett förslag på 60 km bortåt Nisshyttan. Det tyckte Steven var ett strålande förslag så då for vi.

Efter att ha passerat Nisshyttan, Kybacken är vi då efter ca 35 km framme vid Harhyttan. Där får det bli dagens första stopp och lite påfyllning av energiförrådet. Steven får här lite varm sportdryck av mig vilket han verkar uppsaktta.

I samma veva som vi var framme i Harhyttan så passerade jag för första gången 500 cyklade mil på ett år. Det är ju ett tag kvar på detta år så förhoppningsvis hinner det bli flera innan vi är framme vid nyår. Men här duger det inte att stå så vi for vidare.

Nu har vi åkt upp och förbi Lodstöparbo och skall ta stigen ner till Dalkarsnäs och det är syrebrist i Stevens bakhjul. Det är snart avklarat och vi for vidare på stigen. Med över fem mil i benen blev det lite vingligt men vi tog oss dit helskinnade och for sedan raka vägen hem. Då hade vi drygt sex avklarade mil och med det var vi riktigt nöjda för dagen. Med det tackar jag för mig för denna gång. Imorgon har jag förhinder men håll koll på bloggen om ni vill ha cykelsällskap. Vi hörs!