Alla inlägg den 11 november 2014

Av SimmaCyklaSpring - 11 november 2014 20:00

Kan ni gissa vart jag varit idag, nej det är ju inte lätt att veta som jag far omkring. Tidigt i morse for jag till Alfta där jag hade lite jobb att göra. Kom i god tid så jag tänkte ta mig en fika. Men var, frågade en dam om det fanns något fik i närheten och fick till svar att något fik finns inte i Alfta. Såg sedan en elektriker som jag frågade samma sak och fick till svar "vid Knagga borta vid rondellen kan du få dig en kaffe, och en kaka med" nöjd med svaret for jag dit. Då kom en gubbe med ett vattenlås till ett tvättställl ut vilket gjorde mig fundersam. Gick dock in.


Det såg ju inte ut som ett fik precis men med risk för att göra mig dum frågade jag om de möjligtvis sålde kaffe också. Det syntes ju med all önskvärd tydlighet att de sålde en hel del annat. "jodå blev svaret, nog gör vi det" det blev en kaffe och en mazarin. Smakade riktigt bra kan tilläggas. Under tiden jag fikade spanade jag in vad de hade. Jag kan lova att det var en hel del. Avloppsdelar, kompressorer, pulkor, taklampor, vägglampor ja närapå allt fanns på detta ställe.


När jag sedan var hemma igen fanns det ju lite att göra. Eftersom cykeln är på verkstad så passade det bra att göra bilen redo för lite halare väder. Man vet ju aldrig när det blir omslag. Nu får det bli när det vill för min del för nu är vinterhjulen på plats. Om jag inte får något samtal från cykelverkstan imorgon så finns det väl en chans att jag får något annat gjort här hemma. Men visst är det roligare att vara ute och cykla. Vi hörs, ha det så bra så länge, det har jag!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards