Direktlänk till inlägg 8 november 2014

500-vallen passerades på dagens tur!

Av SimmaCyklaSpring - 8 november 2014 13:39

När det var dags för avfärd var det Steven och jag som stod i startgroparna. Temperaturen var på noll men humöret på topp så det skall nog bli en fin tur. Jag hade ett förslag på 60 km bortåt Nisshyttan. Det tyckte Steven var ett strålande förslag så då for vi.

 


Efter att ha passerat Nisshyttan, Kybacken är vi då efter ca 35 km framme vid Harhyttan. Där får det bli dagens första stopp och lite påfyllning av energiförrådet. Steven får här lite varm sportdryck av mig vilket han verkar uppsaktta. 

 


I samma veva som vi var framme i Harhyttan så passerade jag för första gången 500 cyklade mil på ett år. Det är ju ett tag kvar på detta år så förhoppningsvis hinner det bli flera innan vi är framme vid nyår. Men här duger det inte att stå så vi for vidare.

 


Nu har vi åkt upp och förbi Lodstöparbo och skall ta stigen ner till Dalkarsnäs och det är syrebrist i Stevens bakhjul. Det är snart avklarat och vi for vidare på stigen. Med över fem mil i benen blev det lite vingligt men vi tog oss dit helskinnade och for sedan raka vägen hem. Då hade vi drygt sex avklarade mil och med det var vi riktigt nöjda för dagen. Med det tackar jag för mig för denna gång. Imorgon har jag förhinder men håll koll på bloggen om ni vill ha cykelsällskap. Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Lisa

8 november 2014 13:55

500 mil, bra jobbat!! Bra pass ni fick till idag. Jag och Johan cyklade en kort vända här i Falun idag!

 
Kalle S.

Kalle S.

8 november 2014 14:16

Halloj Lisa. Ja det är inte illa med 500 mil. Inte illa med sex mil idag heller. Nu är jag spak vill jag lova så är det blir nog ryggläge en stund nu. Så får vi se om mor bjuder på kaffe. Vi hörs.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Steven

8 november 2014 16:05

Grattis till 500 mil. Själv har jag ca:35mil kvar till 600 mil, det måste jag fixa innan nyår.

 
Kalle S.

Kalle S.

8 november 2014 16:34

Bra Steven. Nog ska vi se till att du får ihop till dina 600. Det är långt till nyår. Men du, fasiken vad trött jag blev efter 500 mil.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johan

8 november 2014 21:25

Riktigt bra jobbat att få ihop både 500 och 600 mil på ett år! 🚴👍

 
Kalle S.

Kalle S.

9 november 2014 07:22

Jadu Johan. Vi börjar köra riktigt hårt nu, Steven o jag.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards