Alla inlägg under oktober 2014

Av SimmaCyklaSpring - 10 oktober 2014 17:58

Förhoppningsvis blir det lite lugn cykling i helgen, men i väntan på det lägger jag in en liten filmsnutt som ett resultat av senaste valet. Det är en stark kontrast till filmsnutten jag la in i går. Kolla in och tänk efter hur just du vill ha det.


https://www.youtube.com/watch?v=vEjLvSpTZCQ


Vi hörs, eller syns!

Av SimmaCyklaSpring - 9 oktober 2014 19:45

Visst är det trist med alla fåglar som flyger och far, eller är det kanske rent av ganska trevligt med lite olika inslag här i vårt glesbefolkade land. Ni kan ju klicka på länken och fundera.


http://www.youtube.com/watch?v=HyZb_1Mgnts


Det var en som sa att detta är en satir om sverigedemokraterna, men det håller jag inte med om.

Jag tycker inte att detta är satir... Vad tycker ni?


Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 9 oktober 2014 19:30

Satte ju på en ny slang på Lenas MTB. Köpte en med racerventil trots att den förra var med bilventil. Men då lade Lasse en kommentar och förklarade att det finns ventilräddare. Så det var bara att knalla in till cykelhandlaren och fråga om de hade några sådana, och det hade de. Så nu sitter den där. Tack Lasse för den upplysningen.


Av SimmaCyklaSpring - 8 oktober 2014 20:13

Torsdag 9 oktober kl 19.00 öppnar anmälan till Cykelvasans Öppet Spår som går av stapeln fredag 14 augusti. Cykelvasan som går lördag 15 augusti blev ju snabbt fulltecknat men nu finns alltså chansen att åka samma sträcka dagen före. Klicka på nedanstående länk och läs mer.

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start


Av SimmaCyklaSpring - 7 oktober 2014 19:42

Då det är lite lugnt på träningsfronten fick det bli lite servicearbete på Lenas MTB. Behövdes en ny slang och ett nytt fälgband på bakhjulet. Köpte en slang med racerventil trots att det satt en slang med bilventil där förut. Blev lite glappt i hålet på fälgen men jag får hoppas att det funkar. Det visar sig.


Sedan blev det på med träningskläderna för en promenad i elljusspåret med stavar. Det är lite skönare än att ta en promenad runt stan. I backarna jagar vi på lite extra så alltid blir det lite träning, och lite träning är ju bättre än ingen alls. Bästa träningen är ju faktiskt den som blir av.


Hej så länge i höstmörkret!

Av SimmaCyklaSpring - 5 oktober 2014 17:50

Igår tog jag och Lena en liten cykeltur runt Ljustern i lugnt och behagligt tempo. Tänkte göra likadant idag, men den här gången blev jag själv. Men det går väl att ta det lugnt för det, trodde jag ja.


Tänkte att jag ej skulle ligga över 150 i puls men det sprack ju redan i Bergbacken. Här har jag passerat Aspnäs och är på väg mot Björnbo. Samtidigt som jag passerade Björnbo passerade jag nog också 170 i puls. Det är allt bra drygt upp dit.


Nu är jag vid Gruvsjön och är snart framme i Nisshyttan.


Sedan blev det Gessån och Dalkarsnäs och efter bra precis 30 km var jag hemma igen. Jag måste ju erkänna att det blev ett riktigt träningspass fast det inte alls var meningen. Att det skall vara så svårt att ta en lugn tur när man är själv. Hoppas nu bara att det inte blir ett bakslag på det här. 

Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 4 oktober 2014 16:38

Det började med lite trädgårdsarbete på förmiddagen. På våren vill jag ju cykla så mycket som möjligt så nu passar jag på att röja undan så mycket som möjligt. Idag åkte spirean mot vägen ner.


Sedan tog vi oss en liten tur på MTB, Lena och jag.


Vi for runt Ljustern i lugnt och behagligt tempo. Det är i alla fall en början efter att ha varit krasslig i en hel månad. Riktigt pigg är jag väl inte än men lika väl som att ta en promenad så kan man ju rulla lite på cykeln. Vi rundade golfbanan också så när vi var hemma hade det blivit en fintur på 15 km.


Då satt det fint med en kanelbulle till kaffet dagen till ära.


Hoj hoj!

Av SimmaCyklaSpring - 3 oktober 2014 16:48

Nu är lottningen av startplatser till Cykelvasan 2015 avklarad och jag hade turen att få en plats. Eller få och få. 1360 kronor kostar kalaset, men nu är det inbetalt så nu är det bara att hoppas på lite bättre hälsa och sedan sätta igång att träna.


Vi syns o hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards