Alla inlägg den 6 januari 2014

Av SimmaCyklaSpring - 6 januari 2014 14:15

Ja nu får jag lov att säga att jag varit inne i en riktig träningsperiod. Tog några semesterdagar i samband med all julledighet och blev ledig i hela 17 dagar. Första passet blev med Emil och några fler. Det blev ett riktigt teknikpass. Ett par dagar senare blev det ett pass med Mattias. Sen har det ramlat på, mest med Steven. Men förra passet blev även Lisa och Johan med.


Idag när jag skulle iväg var Lisa och Steven på plats. Jag hade planerat en runda på hela 65 km. Inte så våldsamt kuperat, åtminstonde inte mer än de första 27 km. Nu är det ju i och för sig ganska kuperat efter Smedjebacksvägen, framförallt om man svänger av lite här o där som vi gör. Men jag tänker som så att om vi sliter lite nu så har vi nytta av det i sommar. Jag hoppas på det.


Efter 47 km är det dags för lite paus. Vi har då passerat både Bommarsbo,  Norbo Finnmark, Skenshyttan, Grängshammar och är nu nere vid dammen i Knutshyttan. Nu sitter det fint med lite godis i magen. Kameran står på räcket vid dammen så vi håller tummarna för att den inte skall ramla ner.


Steven o Lisa mumsar på. Snart bär det iväg ner mot Sörbo, Gustafs, Solvarbo och där kan vi inte passera utan att ta en vända ner i ravin. Vi är ju ändå snart hemma. Lite krafter har vi kvar så de sista vi har gör vi av med på en liten sväng upp i Uggelbo. Sen får det räcka, jag vet inte om någon av oss hade orkat så mycket mer.


Riktiga vändor har det blivit nu på slutet.


Två riktiga kämpabackar var det allt, den första efter sju och den andra efter 24 och den var närapå tre km. Riktigt skoj har det varit så tack alla som hjälpt mig runt på dessa rundor. Nu verkar det ju som det skall bli lite kallare så kommer det lite snö så får man väl ta fram skidorna. Men håll koll på bloggen om ni vill cykla för man vet ju aldrig hur det blir.


Tack o hej så länge! 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards