Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av SimmaCyklaSpring - 16 augusti 2014 16:42

Ja det kan jag verkligen säga, vicken vecka. Förra helgen halsont så jag inte visste hur det skulle gå, sedan getingstick som för de flesta inte är något speciellt men som för mig kräver lasarettsbesök. Men nu, nu står jag vid starten i Berga by för att cykla 95 km. När jag vaknade i morse regnade det och när vi for ner till starten var det sex plusgrader. Då var det så jag ville vända. Men men, iväg bar det.


Tog det lite försiktigt i början för att känna efter hur det skulle gå. Det är ju ändå ganska långt så man hinner köra trött på sig ändå innan man är i Mora. Det kändes dock riktigt bra hela tiden så det stod inte på förrän jag körde så hårt jag nu kunde. Här är jag på väg in mot kontrollen i Evertsberg och jag har blivit så pass varm så jag har hasat ner armvärmarna. Dessa och västen tog jag av mig där och gav Lena. Fick en ny sportdrycksflaska och fortsatte på direkten. När jag sedan skulle ta lite att dricka hade jag redan tappat den. Trist, men jag hade en halvliters och det är ju bara fyra mil kvar, sedan finns det ju vätska vid kontrollerna också om det skulle behövas.


Förra året körde jag på 4.09 och var supernöjd, tyckte det hade gått kanon hela vägen. Trots det siktade jag i år att klara fyra timmar vilket jag tyckte var en tuff målsättning. Men nu står jag i Mora redan efter 3.34 Fattar inte hur det gick till. Alltså, det gick så jäkla bra hela tiden låg på en puls över 170 då och då vilket inte brukar gå så länge. När jag nu kollar siffrorna så ser jag att jag har en snittpuls på 160, det var jäklar i mig inte dåligt på så lång sträcka. Det måste vara alla tuffa pass med Stevens gäng som gett detta resultat. Visserligen är det jag som trampar men visst ger det mycket att träna tillsammans med andra.


Ja nu är vi hemma igen och det är en riktig lorthög jag har på taket. Som ni förstår så är jag supernöjd och jag hoppas det har gått bra för alla andra också i Stevens gäng.


Här kan ni som är intresserade av siffror få allt som behövs och lite till. Bara att våga klicka.

Hej så länge, vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards