Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av SimmaCyklaSpring - 10 augusti 2014 14:28

Redan i fredags på jobbet kände jag mig hängig så jag börja bli orolig hur det skall bli med Cykelvasan. Sysselsatte mig med bakning i helgen istället för cykling. Köpte ju en säck Dinkel nyligen och den var jag sugen att testa.


Det är inte mycket man behöver för att göra bra bröd. Salt, vatten och mjöl, inget annat. Inte en massa tillsatser som storindustrin har i sina bakverk och ändå får det att bli så bedrövligt dåligt.


Efter att degen är klar, fem sex timmar sådär, så bäddas de ner i mjölade handdukar i jäskorgar.


Sedan in i en plastlåda som i sin tur ställs in i en plastlåda som sedan ställs i kylskåpet i allt mellan, 20-30-40-timmar.


När de väl är gräddat kan de se ut såhär.


Fyra till skall gräddas. Det har hänt lite sedan jag ställde in dem i kylskåpet.


Nu får det vara färdigjäst, nu skall den sista in i ugnen.


Mumsfilibabba, det svåraste är att vänta en timme innan jag kan provsmaka. Man skall ju aldrig skära i ett varmt bröd.


Apropå mitt halsonda så känner jag mig bättre så jag har återfått tron på att kunna köra Cykelvasan. Får kurera mig med mitt nybakade surdegsbröd under veckan. Det tror jag gör susen.


Vi hörs o ses!


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards