Alla inlägg under juli 2014

Av SimmaCyklaSpring - 14 juli 2014 21:00

Är ju sugen att testa lite nya recept ur nya boken. Hamburgerbröd har jag aldrig bakat så det vill jag testa.

In med dem i den avslagna ugnen så får vi se om det händer något.

Jodå, när det gått några timmar så ser det faktiskt ut att det kan bli något även av denna deg.

Riktigt tjusigt blev det om jag får säga det själv. Och det får jag ju, hoppas bara att de duger att äta också.

Nej nu har jag inte tid att sitta här. Nu skall jag ner till Steven och se vad han hittat på till kvällens pass. Orkar jag något efter kvällspasset kommer det väl någon rad om det också.

Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 14 juli 2014 07:27

Vaknar tidigt som vanligt. Vädret inte det bästa. MTB-träning till kvällen. Tja, vad passar väl bättre än att sätta igång en deg. Vädret blir ju bättre så småningom och då kan det vara bra att ha. Ja, vad är det jag har på gång måntro? Ja lägg en kommentar och gissa på!

Har jag tur så kommer svaret före kvällen. Vi hörs o syns!

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2014 13:00

Jag for ner till macken för att se om någon skulle ta en tur idag. Jodå, Bosse och Peter var sugna trots att de igår hade kört ett hårt pass på 90 km. De hade inget förslag på tur idag utan lät mig bestämma. Jag föreslog Bispbergshyttan-Husby-Torsång m fika-Hem. Det tyckte de lät bra och då bar det av.

Nu har vi passerat Fäggeby och det var väldans vad det blåser idag.

Även Husby passeras och när vi nu svänger vänster får vi lite medvind för ett tag.

Efter drygt 50 km landar vi i Torsång och då sitter det bra med en fika.

Peter jag o Bosse smaskar i oss lite godis och återhämtar oss så att vi kan ta oss hem om en stund. Vi hade sådan tur att en annan Peter också var där och fikade och han var Snell och tog en bild på oss.

Vi konstatera att vi hade ett snitt på 32,3 till Torsång. Det tyckte jag inte skulle sänkas under sista biten så vi körde på så gott vi kunde hem. När vi stannade vid macken i Säter hade vi åkt 71 km med ett snitt på 32,4. Det var inte illa i detta blåsväder. Ja det kändes faktiskt som på Vätternrundan, där blåste det också hela tiden.

Nu är det bara att hoppas att de inte körde helt slut på mig för jag har ju tänkt att jag skall vara med på Stevens MTB-körning i morgon. Men jag blir väl avhängd i vanlig ordning, men då kan jag ju alltid skylla på dagens pass.

Kanhända hörs vi i morrn. Vem vet!

Av SimmaCyklaSpring - 12 juli 2014 15:59

Erik började sin semester igår och lämnade kungliga huvudstaden och for hem till Säter. Han hade bestämt sig för att köpa en cykel efter att ha kört på min gamla Crescent. En Trek blev det så nu är det bara att ut och testa.

Kläder hade han ju sedan förut, lika fina som pappas.

Vi for mot Gustafs och tanken var att vi skulle vända där, men med en ny cykel var det bara att fortsätta.

Nu lämnar vi även Skedvi bakom oss.

Här passerar vi Dalälven för andra gången och då är det bara en mil kvar. Rundan blev 38 km och vi hann inte mer än hem så undra Erik vart vi skall cykla imorgon. Ja kanhända det blir en runda imorgon också. Vi får se.

Av SimmaCyklaSpring - 10 juli 2014 13:00

Sådär nu har jag hämtat cykeln från verkstaden. Nu är hela cykeln genomgådd, förutom nya däck så är kranspaketet o kedjan bytt. Likaså vevpartiet. Dessutom märkte mekanikern att lagret i framhjulet var för hårt åtdraget så det släppte han på. Det var väl det jag anat hela tiden att min cykel gått lite tyngre än alla andras. Tror nog att bromsen legat på lite också. Efter denna genomgång går cykeln så lätt så nu kommer jag att bli riktigt snabb.

Nu skall jag vila mig i form och hoppas att jag hänger med gubbarna på måndagens träning.

Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 9 juli 2014 17:15

Eftersom både Lisa o jag hade våra MTB på service bestämde vi att vi skulle ta en tidig tur på racer idag. Redan kl 08.00 bar det av, jag från Säter och Lisa från Falun. Så här fint var det när jag drog iväg. Jag hann passera Torsång innan jag mötte Lisa. Då fick hon vända om så for vi till Ornäs, Domnarvet, förbi Valsansjöarna och Insjön. Siljans konditori i Leksand tänker någon nu. Nix pix, vi passerade även Leksand och hamnade till slut på,

Just det, Fricks konditori i Rättvik. Jag hade beräknat att vi skulle vara där 11.30 men redan 11.20 rullade vi in mot fiket. Efter en väl tilltagen fikapaus var det bara att grensla cyklarna och påbörja vår färd mot Falun.

Här ser vi Lisa med Siljan skymtande i bakgrunden. Det är fint i Rättvikstrakten. Snart skall vi upp över Söderåsen, där är det riktigt kämpigt.

Efter 140 km var vi i Falun och det fick räcka för idag. Riktigt kuperat är det på sina håll. En riktig kämpadag i värmen blev det. Borträknat fikarasten hade vi ett snitt på drygt 28 km vilket vi var mer än nöjda med i denna värme.

Det var allt för idag. Hej hej!

Av SimmaCyklaSpring - 8 juli 2014 16:45

Ja vad blir det om inte semester.

Ja nu har sommaren verkligen slagit till med full kraft. 28 grader inne och ute, bara att gilla läget och det gör jag.

I fina boken jag fick finns det verkligen mycket som inspirerar. Det passar utmärkt att läsa om långbak samtidigt som jag kollar på Tour de France.

Efter att ha friskat upp surgrunden ett par gånger i söndags och i går satte jag igång en surdeg på Dinkelmjöl i går före träningen. Den har stått i korgar uppdelat på tre i plastburkar i kylen ett dygn. Nu skall två av den gräddas.

Såhär blev dessa bröd. De är redan provsmakade och godkända av fyra och jag kan lova att de blev verkligen kanon.

Den tredje delade jag upp på två och så la jag ner dessa i mjölade bakdukar i jäskorgar och i med dem i plastlådor igen. Nu får de jäsa ytterligare ett dygn i kylen så har jag lite att grädda imorrn eftermiddag igen. Nej nu skall jag in o kolla upplösningen på dagens etapp.

Hej hopp från en som går hemma o degar!

Av SimmaCyklaSpring - 7 juli 2014 21:30

I strålande sol och riktig sommarvärme var vi hela 13 st som drog iväg på kvällens MTB-pass.

En fick punka och vände om och så var vi bara tolv. Efter en mil eller så fick även Steven punka. Han hade dock grejer med sig så med hjälp av Peter tog det inte många minuter förrän vi var igång igen. För min del hade det gärna fått krångla lite så jag hade fått vila lite längre. Men det var bara att köra igen. Full gas.

Här tar vi en liten paus med Skedvi kyrka i bakgrunden.

Steven hade tänkt att vi skulle köra i två timmar så för att fylla ut tiden fick det bli en liten vända på Crossbanan som avslutning. Här kommer Steven i full fart.

Här har jag kommit hem, helt nockad är jag. Jag tycker att jag har skaplig kondis men i det här gänget räcker inte krafterna till. Jäklar vad jag får ligga i för att nåssonär hänga med. Men de är snälla och väntar när luckan är för stor. I dag var det torrt och dammigt så det blev en rejält lortig cykel. Nu är den dock ren igen och imorgonbitti skall jag ner till Cykel o Motor och höra om de kan se över den. Det är lite knas med växlarna.

Hela 15 gånger har jag en puls på 160 eller över. Det kan man kalla intervallpass så det heter duga. Om inte dessa pass gör susen på en gammal trött kropp så vet inte jag vad som behövs.

Här är kvällens tur.

Hoppas cykeln är klar till onsdag i annat fall får det väl bli en tur på racern.

Vi ses, om inte förr så senare!