Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Dalacup på landsväg

Av SimmaCyklaSpring - 23 juli 2014 07:30

Jag såg att det skulle bli tävling på landsväg igår i Torsång. Jag for dit för att kolla, blir lite sugen att vara med.


Tar ett par bilder på vägen dit för är jag med och kör blir det inga bilder. 


Det ramlade in många cyklister, hela 33 st inklusive mig.


Det finns en klass för de som vill åka tre varv och en för de som vill åka två varv. Jag skrev upp mig för två. Vi skulle åka runt Milsbo vilket gör att varje varv blir 16 km.


Nu rullar vi till starten och jag passar på att ta en bild på de tävlande. 


Sekunder till start och jag har intagit min position som jag kommer att hålla hela loppet. Nämligen den sista. Det var masterstart så vi rullade iväg och allt kändes behagligt ett par minuter. När starten sedan gick så bara for alla iväg. Det fanns ingen jag kunde ta rygg på för starten blev precis före en backe och där är jag riktigt svag. 


Jag åkte mina två varv själv på strax under timmen vilket gjorde 32,8 i snitt vilket jag är riktigt nöjd med. Nu är ju inte det mycket att yvas över men jag våga i alla fall vara med på en tävling och det är väl bra bara det. Här kommer de första av de som åkte tre varv. Jag hann i alla fall före de som åkte tre varv. 


Här kommer huvudklungan mot mål, innan den kom hade fem redan gått i mål. De hade ett snitt på ca 42. Nästan tio mer än mig. Hade ju tänkt lägga in länken till min Garmin där jag till och med hade varvtiderna med men hela internet är utslaget hemma. Hade hoppats det skulle ordnat sig till idag vilket det inte gjort. Detta inlägg har jag gjort från läsplattan och från den klarar jag inte av att länka från Garmin.


Det var allt för denna gång. Hoppas jag orkar vara med på Stevens pass i kväll. Blev ju sju mil i går med cyklingen dit o hem.

Hej så länge!

 
 
Ingen bild

Patrik

23 juli 2014 08:22

Bra gjort av dig Kalle, att våga ställa upp.

 
Ingen bild

Kalle

23 juli 2014 08:29

Tack Patrik. Jag misstänker att en del kan tycka att jag är knäpp men det får man ta. Vill man bli lite snabbare är det väl bara att vara med där det går undan. För fortsätter jag träna på samma vis som jag gjort i trettio år händer det ju inget.
Kommer du till Säter snart, jag har nybakade bullar sedan igår.

 
Ingen bild

Lisa

23 juli 2014 10:34

Hejja hejja!! Va kul att du ställde upp! Du är modig, jag är feg som aldrig vågar vara med!

 
Ingen bild

Kalle

23 juli 2014 10:55

Lisa det där borde fler vara med på. Men alla är väl rädda för att komma sist. Men nu behöver ingen vara det längre för den platsen är reserverad för mig.

 
Ingen bild

Lisa

23 juli 2014 11:07

Då kanske jag följer med nästa gång! Så får jag jaga dig så kan vi slåss om sista platsen!!😜

 
Ingen bild

K

23 juli 2014 12:08

Det låter bra det Lisa!

 
Ingen bild

Erik

23 juli 2014 16:24

Bra jobbat farsan!! 👍🚲

 
Ingen bild

Kalle

23 juli 2014 16:38

Du skulle ha varit med du också Erik så hade vi fått jaga varandra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards