Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Äntligen har den kommit!

Av SimmaCyklaSpring - 24 juni 2014 18:15

Vad är det som har kommit tänker ni nu, sommaren? semestern? Nej nej, boken som jag gått och längtat efter ända sedan jag var på party i Rosendals trädgård.

Varje dag har jag kollat med spänning i postlådan utan resultat. Men idag, idag låg det ett paket som skulle kunna innehålla en bok.


Jajamen, idag kom den. Vilken fin bok. Man blir glad bara av att hålla i den.


Signerad av självaste Sébastien Boudet, den franske bagaren. Denna härliga bagare. Precis lika trevlig i verkliga livet som när man ser honom i Nyhetsmorgon på helgerna ibland.


På sista sidan tackar han alla hemmabagare som bidragit till att göra boken ännu bättre.  


Till och med mitt namn står med. Vad fränt, att få stå med som medverkande i den franske bagaren, Sébastiens Boudets "Le BAKBOK"


Klart man är glad en sådan dag när boken kommit, den fick vi som hjälpt till och testbakat och kommit med synpunkter. Då är det klart man är nyfiken och kollar de två recept jag testbakade och kom med synpunkter på. Tänk att jag hade tre synpunkter på skedkakorna och där ser jag att han har ändrat. Kollar även med spänning på kardemummabullarna där jag hade två synpunkter, och tänk, Sébastien har även ändrat där. Det var skoj, nu kan jag ju verkligen känna mig delaktig i denna bok.


Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, nu har jag viktigare saker att göra. Kan ni gissa vad.

Hej så länge.

 
 
Ingen bild

Lisa

24 juni 2014 18:36

Va häftigt!!! 😊👍

 
Ingen bild

Katarina

24 juni 2014 18:51

Kul att du äntligen fick den. Den som väntar på nåt gott... Precis som när ens bröd står ugnen och man helst bara vill hugga in på det på momangen.

Ska bli kul att läsa i bloggen när du har provat något recept :)

 
Ingen bild

Kalle

24 juni 2014 19:32

Jodu Lisa, visst är det häftigt att farsan blev med i en bakbok.

 
Ingen bild

Kalle

24 juni 2014 19:34

Ja du Katarina, det var värst vad länge jag fick vänta. Tre år tror jag. Nej då men det kändes så. Men nu är den här och det skall bli skoj att börja använda den.

 
Ingen bild

Erik

24 juni 2014 19:44

Alltid en skön känsla när man får en bok med posten! ;) Förstår att det är extra speciellt i ditt fall, då du till och med har namnet med på en sida. Bra jobbat farsan!! :)

 
Ingen bild

Kalle

24 juni 2014 19:52

Tack du Erik. Mmm det är skoj.

 
Ingen bild

Linn

24 juni 2014 21:58

Roligt att du äntligen fick boken! Här hemma tackar och bockar vi för det goda brödet som du skicka med!

 
Ingen bild

Kalle

24 juni 2014 22:21

Det var bra Linn att ni gillade brödet. Hoppas du hälsar på fler gånger så skall du få mera bröd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards