Alla inlägg den 22 juni 2014

Av SimmaCyklaSpring - 22 juni 2014 13:10

Då jag inte återhämtat mig riktigt efter Vätternrundan tänkte jag mig inte ta något träningspass på cykeln idag. Lisa o jag körde ju en behaglig MTB-vända igår och om jag skall orka vara med på Stevens MTB-pass imorgon så är det bästa att avstå cyklingen idag, även om jag är sugen att ta en runda på racern för att testa nya hjulen. Men nej, inte idag.


Då planerade jag redan igår in en bakdag idag. Jag gjorde iordning lite deg som jag här ställt ut några av på jäsning under natten. Vad passar väl bättre än på sommarsolståndets natt låta deg stå ute och långsamt jäsa fram den riktigt goda smaken. Det här kommer likt sommarnatten bli helt underbart gott.


Bästa väckarklockan för mig är när jag har deg på gång. Uppe redan halv sju och sätter fart. Har tre fyra bröd färdiggräddade innan någon annan i huset är vaken.


Nygräddat surdegsbröd på Vetemjöl och Durumvetemjöl med Valnötter i. Inte illa att få det till frukost.


Sådär, det fylls på allteftersom. Bröd i olika former.


Nu är de två sista inne för gräddning. Fruktbröd gjort på Vetemjöl o Dinkelmjöl samt en gnutta Rågmjöl. Frukten i detta fall består av aprikoser och russin. Brödet gräddar jag på stenhäll vilket gör det hela fulländat.


Sådär det var allt för denna gång i "bagarverkstan" 


I skrivande stund småregnar det vilket gör det lättare att avstå cyklingen. Det får bli ett styrkepass i källaren istället. Det behöver jag så väl för att bygga upp lite styrka i min klena kropp.


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards