Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Idag blev det en "proffsrunda"

Av SimmaCyklaSpring - 3 maj 2014 16:45

Jag for ner till macken för att se om det fanns några cykelsugna idag, och det fanns det minsann. Här ser vi Peter o Peter, Lars, Olle, Jerker, Bosse och Fredrik. Jag skulle ju fara mot Ornäs för att möta Lisa som startade från Falun och hela detta gäng hade inga speciella planer så de gjorde mig sällskap en bit. Lisa och jag hade bestämt att vi skulle till Leksand idag.


Det var en jäkla motvind så det var toppenbra att få hjälp av hela sju "hjälpryttare" precis som de brukar ha på proffstävlingar. Här är vi på väg mot Gustafs och jag ligger sist i par med Peter Snell. Då går det lätt. När vi passerat Torsång och kom fram till Storsten mötte vi Lisa som slog 180 grader om och hakade på. Hon blev bra snopen när vi var så många. Ibland gick det lite väl hårt för mig men då var de snälla och dämpade farten lite för min skull, de visste ju att jag skulle ända upp till Leksand och vända. När vi kom upp mot Valsansjöarna hade vi kört ca 40 km och då tog övriga gänget höger och vad jag förstod for de över Aspeboda på sin väg hemöver. Vi tackade för den fina draghjälpen och tog sikte på Insjön till att börja med.


I Insjön är vi nu och jag bjuder Lisa på en energikaka som jag gjorde igår. Den tuggade hon i sig med god aptit.


Sådär, nu är vi på Siljans Konditori i Leksand och vi delade på en varm smörgås. De var så snälla och delade den och dessutom la på sallad och övriga tillbehör precis som om vi skulle ha beställt två, det var bra service tyckte vi. Gott var det också. Men där kan vi ju inte sitta hur länge som helst.


Efter en välbehövlig paus for vi hemöver igen bland röda fina stugor.


Nu gick det riktigt lätt, vi hade medvind nästan hela tiden så vi låg på mellan 35 o 40 stup i ett. Då är det skoj på hoj.


Var vi är här vet jag ej men solen tittade fram och det var ju skönt.


Nu är vi iallafall i Kvarnsveden och här skiljs våra vägar denna gång. Lisa tar närmaste vägen till Falun och jag drar mot Säter.


På kartan ser dagens tur ut såhär. Lite värme på det här skulle sitta fint. Fem grader är allt lite i kallaste laget. Men efter alla år på cykel så har man ju skaffat sig kläder så även det går bra. Ja en sådan här tur blir som ni ser drygt 15 mil så vill ni med någon gång är det bara att ha koll på bloggen.


Tack o hej så länge och tack till hela gänget som hjälpe till de första fyra milen i motvinden, det var guld värt.


 
 
Ingen bild

Lisa

3 maj 2014 18:35

Måste vara dina energibars som gör att jag är pigg efter denna tur!!:)

 
Ingen bild

Kalle

3 maj 2014 18:42

Jadu Lisa. Nästa gång kan du få ett par till så kanske vi kan åka ännu längre. Ta en fika i Rättvik kanske?

 
Ingen bild

Lisa

3 maj 2014 18:48

Låter som en bra ide!👍

 
Ingen bild

Maria G

4 maj 2014 21:21

Hej! Bra kört och fin runda ( nästan samma runda som jag och Kalle åkte en gång när jag skulle köra tempocykel 15 mil utan stopp... tror den rundan finns med i arkivet här någonstans också )

ps Lisa vi blir nästan grannar i sommar. Jag ska bo på Jvgsg. från den femte juni.
Vi ses!

 
Ingen bild

Kalle

4 maj 2014 21:42

Hej Maria! Ja det var en fin runda, både nu och då. Den du och jag körde var den 17 juli 2011. Testa att lägga en länk till det inlägget får se om det funkar.
http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se/2011/07/sida-2/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards