Alla inlägg den 26 april 2014

Av SimmaCyklaSpring - 26 april 2014 17:30

När Patrik kommer hem från Motala brukar det bli att jag åker ner till macken för att vara med på en runda. Idag blev vi sju som slöt upp vid macken och vi skulle ta sikte på Hedemora för att få sällskap av några fler. Men vi kom bara ett par km så hade Patrik punka. Bara att vända och fara hem till Roy som hade både däck o slang hemma.


Efter att Roy och Patrik hjälpts åt kunde vi snart fara mot Hedemora. Visserligen var klockan redan 20 min i tio och det var sagt att vi skulle vara i Hedemora kl tio.


Strax efter tio rullade vi in i Hedemora, de hade precis tröttnat på att vänta men vi såg ryggarna på dem när de drog iväg bort mot Stadsberget. Vi körde snart ikapp och helt plötsligt var vi 12 cyklister som satte av mot Avesta. Här ligger vi på två fina led efter Norbergsvägen och skall snart svänga vänster mot Avesta.


Helt plötsligt tar asfalten slut och det blir grusväg. Det får till följd att det blev en för hastig fartsänkning vilket gjorde att ett framhjul tutchade ett bakhjul och olyckan var ett faktum. Jag själv ringde direkt efter ambulans för vi insåg snabbt att det var allvarligt. Trots att vi bara var ca 8 km från Avesta tog det en evighet utan att någon ambulans kom. Efter ca 30 minuter och ett samtal till till larmcentralen fick vi höra att ambulanden var skickad, då beslutades att det var onödigt att vi var elva stycken som stod och väntade så vi från Säter fortsatte vår färd mot Norberg.


Väl framme i Norberg var det marknad och väldigt mycket folk i farten. Det hindrade dock inte oss från att gå in och ta en fika på Elsa Anderssons konditori. Som ni ser finns det en del att välja på.


Här ser vi hela Sätergänget, Roy, Steven, Peter, jag själv, Thomas, Patrik och Lars. En haltimme senare och lite tyngre blev det sedan raka vägen till Säter. 


När jag sedan kom hem var Lena borta, liksom hennes cykel. Jag drog då iväg mot Gustafshållet för att se om jag skulle möta henne. Redan på Solvarborakan efter fem km kom hon farande så det var bara att slå 180 gader om och fara hem. Väl hemma hade jag exakt 140 km vilket får väl anses vara riktigt bra på en lördagförmiddag, som visserligen redan hade blivit eftermiddag.


Här är ett kartklipp där dagens tur är inritad.


Vad jag kunde förstå blir det samling för de som vill nere vid macken imorgon också kl nio för de som orkar ta en tur. Själv tror jag att jag passar för det blev ett hårt pass efter mina mått mätt.


Tack o hej så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards