Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Annandag Påsk Del 3.

Av SimmaCyklaSpring - 21 april 2014 18:59

Det är inte alla dagar jag lägger upp tre blogginlägg, men idag råka det bli så.


När cyklingen var avklarad var det snart dags att börja grädda lite bullar. Efter sex timmars jäsning såg de ut såhär.


Efter 25 min i ugnen såg de ut såhär,


När jag gräddat några plåtar kom Lena, Lisa och Erik hem efter deras cykeltur.


Då stod det inte på förrän det blev en fika i solen med nygräddade bullar.


Sedan var det dags för Lisa att gå in i målarverkstan. 


Jag fortsatte i bagarverkstan. Ja det är inte måttligt vad man hinner på en dag. Vad det gäller bullreceptet så har det en egen liten historia, den kommer en annan gång.


Hej så länge!

 
 
Ingen bild

Maria G

21 april 2014 19:43

Oj, här får man hänga med i svängarna! Du hinner med mycket du! Visst är det gött när man får ta i lite? Och särskilt när man klarar det där man "får för sig att göra" , som att köra på en viss tid , hålla en viss fart etc. Älskart.

 
Ingen bild

Kalle

21 april 2014 20:10

Hej Maria! Ja idag vete tusan vad det tog åt mig. Jag får sådana där ryck ibland vet du. Du må tro att jag är mör nu, och nöjd.

 
Ingen bild

Patrik

21 april 2014 22:13

Hej Kalle
Jag önskar jag varit i Säter och fått smaka dina kardemummabullar. De ser fantastiska ut.
Men jag kommer upp till helgen och räknar med cykling lördag och söndag. Även Monika kommer att cykla.

 
Ingen bild

Kalle

22 april 2014 05:27

Hej Patrik, ja men då kanske det ordnar sig ändå. Ni är välkomna på en fika. Vi får höras vid till helgen.

 
Ingen bild

Erik

22 april 2014 09:04

Kardemummabullarna är magiskt goda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards