Alla inlägg den 20 april 2014

Av SimmaCyklaSpring - 20 april 2014 19:40

Jajamen, nu avslöjar jag något som bara de allra närmaste vet om, att det inte bara är cykling jag ägnar mig åt. Nej, jag tycker även om att baka. Baka är något jag ägnat mig åt ända sedan jag var i tioårsåldern. Nu har jag tänkt baka "Kardemummabullar på poolish"


Vad är då poolish kanske någon undrar. Jo det är inget konstigare än lite vatten o mjöl, och lite lite jäst. I detta fall endast två gram, och då gör jag ändå en stor deg. Det här skall nu stå i rumstemperatur till imorgon.


För att det skall bli riktigt gott skall de fyllas med något. Just det, kardemummafyllning. Här har jag rört ihop smör, mandelmassa och socker.


Här smälter jag lite mer smör tillsammans med stött kardemumma. Det skall sedan röras ihop med den andra smörblandningen.


Sådär nu är det gjort. Här ser vi poolish och kardemummafyllningen.


Nu är locket på och nu får de stå till imorgon så får vi se vad jag då hittar på.


Har jag tur blir det några goda bullar imorgonkväll. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards