Alla inlägg den 5 februari 2014

Av SimmaCyklaSpring - 5 februari 2014 19:47

På skidor dessutom, kan ni tänka er, jag som inte är så väldigt förtjust i skidåkning skall nu upp till Grönklitt i helgen och vara med på Orsa Grönklitt Ski Marathon. Det var Johan som börja tala om detta i helgen när vi var där. Sedan grodde det några dagar i skallen och nu är jag helt plötsligt anmäld. Visserligen bara till korta varianten som är 21 km. Johan och Lisa däremot åker långa, DVS 42 km.


Det verkar ju inte bli något vidare väder till helgen. På lördag lovar prognosen en grad varmt och åtta cm snö. Låter väl inget vidare. Men nu har jag precis varit i garaget och förberett skidorna så de kommer att gå superlätt. Har lagt på ett grundklister till att börja med. Sedan väntar jag tills jag kommer upp på fredag. Får väl se om det skall på silver, violett eller någon annan lämplig färg. Bra skall det nog bli i alla fall. Ifall det mot förmodan skulle gå tungt så är det väl bästa att ha med sig lite extra energi, därför har jag även..


just det, gjort några dunderenergikakor precis som Bamse skulle ha gjort. Med dessa kakor och lite klister under skidorna så vet jag inte vad som skulle kunna få mig att inte göra ett kanonlopp på lördag. Nåja, hur det blir med den saken lär jag väl få återkomma med, om jag kommer i mål vill säga. Håll alla tummar ni har för min skull, det lär jag behöva.


Lägger in länken till tävlingen här: 

http://www4.idrottonline.se/OrsaSK-Skidor/Varatavlingar/OrsaGronklittSkiMarathon/


Vi hörs!!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards