Alla inlägg den 3 januari 2014

Av SimmaCyklaSpring - 3 januari 2014 12:15

Idag hade vi bestämt oss för att ta det lugnt på lite sigar ovanför här, hur det blev med det kan ju diskuteras.


Såhär såg vi ut vid start idag. Det var ganska mörkt och lite blött i luften. Inget som dock hindrade mig och Steven för att ta en liten runda. Vi drog iväg rakt upp i skogen och hamnade på stigar som var i svåraste laget för mig. Men skall man utvecklas så gäller det väl att våga lite också. Det stod inte på förrän vi hade passerat Solvarbo och även tagit en sväng i Dammsjöskogen. Där körde Steven så hårt så jag såg inte när han svängde i en stigkorsning så vi tappade bort varandra för ett tag.


När vi sedan var på hemväg drog vi upp i en hiskelig backe ca två km lång. Mellan 15 - 17 km ungefär och bra precis 100 m höjdskillnad. Jäklar i mig vilken backe. Sedan skulle vi försöka leta oss ner på gamla milspåret, det var inte det lättaste. Blev att gå en del men så småningom kom vi rätt. Det är dock ingen väg som jag tänker ta igen på ett tag. Bilden är för övrigt från toppen av backen. Där var vi ganska trötta.


Det blev inte så långt idag med tanke på att det skall bli lite längre imorgon.


Lite kuperat blev det i alla fall på slutet. 


Som sagt, den som vill och kan är välkommen att hänga på imorgon när det blir en tur på kanske sex mil på grusvägar. Det kommer väl att ta 3 - 3,5 timmar och vi startar kl 09.00 hemifrån mig. Välkomna!!



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards