Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Nytt år nya målsättningar!

Av SimmaCyklaSpring - 1 januari 2014 14:30

 

Börjar nya året med en vilodag framför brasan uppe i stugan, sitter och funderar hur 2014 skall bli. Ja nu vet man ju inte det förrän om ett år, men man kan ju alltid drömma lite. Även om man bara är en gammal, nåja gammal o gammal, men ändå bara en helt vanlig motionär. Den första stora utmaningen blir på skidor, jag har faktiskt anmält mig till Halvvasan. Som vintern ser ut nu så kanske det inte blir något av med det. Lika bra vore väl det för åka skidor är inget som jag behärskar speciellt bra. Men nog ska det väl bli så pass med snö så det skall bli av. Lämplig målsättning i tid kan väl vara fem timmar. Det är ju hela 45 km och en timme per mil har jag fullt sjå att klara.


Nej då trivs jag bättre på cykel. Efter att de två senaste åren haft 4.40 och 4.39 på Halvvättern så hoppas jag kunna slå till med 4.30


Vätternrundans tider har de tre senaste åren varit 9.41, 9.42 och 9.43 Jämt så det förslår men nu är det väl dags för 9.30


Vad som får mig att våga hoppas på dessa tider är att jag för ett år sedan skaffade en MTB vilket är ett bra sätt att förlänga cykelsäsongen. Det har också gjort att jag körde Cykelvasan vilket gick kanonbra med mina mått mätt. Hade väl ingen större målsättning med det mer än att ta mig helskinnad till Mora på fem timmar. Men det gick med en hiskelig fart, nåja allt är ju relativt, men jag tog mig ner på 4.09 så den tiden kan jag nog inte göra mycket åt. Men för att höja ribban lite så måste jag väl satsa på att komma under fyra timmar.


Vi får väl se hur det går med dessa målsättningar, men jag lovar, jag kommer då att ha roligt på vägen dit. Vill ni göra mig sällskap så börjar jag imorgon med en MTB-runda kl 09.00 hemifrån mig.


Välkomna alla cykelsugna till ett Gott Nytt Cykelår!

 
 
Ingen bild

Johan

1 januari 2014 15:53

Det är bra med målsättningar och dina låter riktigt bra Kalle :) så som du tränar nu så lär ju inte det vara några problem 😉 Gott Nytt År!!

 
Ingen bild

Kalle

1 januari 2014 17:53

Jadu Johan, så lätt lär det inte bli. Det gäller att jag håller mig på benen också, eller hjulen snarare sagt. Jag brukar ju dra på mig krämpor av alla de slag. Allt från latmask till ömmande fötter eller axlar.

 
Ingen bild

rebecka

1 januari 2014 21:45

Vi är i sälen nu..och ingen snö alls emellan mora-sälen..känns tufft för dem att få till ett vettigt spår i denna värme.
God fortsättning och lycka till med dina tidsplaner.
Själv har jag lite svårt för snabba tider. Nöjd över att jag kommer i mål på det jag gör.

 
Ingen bild

Kalle

2 januari 2014 07:20

Hej Rebecka! Trist för dig att vara i Sälen utan snö. Ja man kan ju undra när den skall komma. Verkar ju bli varmt ett par veckor till. Vad det gäller tider så är de ju inte viktiga. Får man vara hyfsat pigg så man kan hålla igång lite så är jag nöjd. Ha det nu så bra ni kan däruppe. Nu skall jag käka och byta om för att ge mig ut på årets första träningspass.

 
Ingen bild

rebecka

2 januari 2014 21:46

Jorå här på fjället är det snö.
Åkt längd både igår och idag.
Hela familjen...
Bara nere i byn(sälen) det inte är snö. .

 
Ingen bild

Kalle

3 januari 2014 12:06

Det låter bra Rebecka. Hälsa de dina och ta det försiktigt på skidorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards