Direktlänk till inlägg 14 december 2013

God Hjul!

Av SimmaCyklaSpring - 14 december 2013 22:42

önskar jag er alla från Linköping! 


Här i Linkan rullar det på i ett rasande tempo och ingen snö har vi. 

Jag har varit förkyld i snart tio dagar och mestadels sovit och klättrat på väggarna. 

Nu verkar det i alla fall som om jag är frisk och jag ska cykla i morgon. 

Här behövs definitivt inga vinterdäck. 

( alltid något eftersom jag inte har haft tid att byta) 


Det är ganska mycket att läsa på utbildningen men jag börjar anpassa mig. 

Jag hinner träna om än inte lika ofta som förut och jag behöver planera mer. 

Linköping är en bra stad ( förutom att det inte kommer någon snö, landskapet är totalplatt och dialekten inte den vackraste). Lagom liten med cykelavstånde överallt, mysigt centrum med de flesta butiker man kan tänka sig. 

Jag har också tränat ett år nu med en trevlig klubb: nocout.se 

Jag har gått med i deras cykelsektion och arrangerat några triathlondagar med dem. 

 

här sitter jag som instruktör på en av triathlondagarna där vi simmade, cyklade och sedan sprang. 

Det går att läsa mer om klubben på www.nocout.se


 

löpning med nocout för två veckor sedan.


Jag jobbar också extra på ett gym som instruktör.

Det är kul och jag har lärt känna många människor genom såväl triathlonklubben som gymmet. 

Det känns väldigt bra att ha något annat än bara skolan ( som bara blir roligare och roligare).

Annars har jag också gått med i styrelsen för den här cykelklubben som vi startade 2011: subXX, som jag också ska cykla runt Vättern med 2014. 

Jag har också anmält mig till styrkepröven ( som det fortfarande finns startplatser kvar till och jag startar 8:30.. just sayin)  och Köpenhamn Ironman. 

I övrigt anmäler jag mig till tävlingar under våren när sommarjobbsplanerna klarnar. 

Jag hoppas naturligvis få jobba i Dalarna även nästa sommar. Jag hoppas också kunna skriva min uppsats vintern 2015 i Dalaran. För jag saknar Dalarna. Jag skanar också livet som avlönad. 

- Och jag saknar ER! 


ÖNSKAR ER ALLA EN GOD HELG OCH ETT GOTT NYTT ÅR!! 

/ Maria Gabriels


Tyvärr kommer jag inte ha tid att vara i Dalarna över jul ( vi har ju tenta i början på Januari ) men jag planerar en resa upp i Februari. Hoppas vi kan ses då! 





 
 
Ingen bild

Kalle

15 december 2013 07:55

Halloj på dig du Maria. Skoj att du tittar in och skriver några rader igen. Jag har heller inte tränat på ett tag. Har varit småförkyld ett tag och det börjar krypa i kroppen. Hade hoppats att jag skulle ta en sväng på cykeln idag men det får allt vänta någon dag till. Du har mycket att stå i och är också anmäld till ett par riktiga utmaningar. Styrkepröven går ju en vecka efter Vätternrundan så i år får den vara för mig. Men den ligger o gror i skallen så någon gång är tanken att det skall bli av. Saknar dig också så jag hoppas vi ses i februari.

 
Ingen bild

Maria G

15 december 2013 19:32

Ja Kalle! Vi ses i Februari. Jag tror att det är två veckor mellan Vättern och Styrkepröven, men man kan ju vara himla sliten för det ( och ffa så ökar väl infektionsrisken så man riskerar att bli förkyld,.... )

 
Ingen bild

Kalle

15 december 2013 20:00

Ja jäklar, nästa år är det två veckor mellan loppen, det stämmer. I år var det bara en vecka och hade fått för mig att det var lika nästa år. Men skall jag orka så långt gäller det nog att jag förbereder mig bättre än vad jag är nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards