Direktlänk till inlägg 2 november 2013

MTB-lördagen avklarad!

Av SimmaCyklaSpring - 2 november 2013 15:15

Hela sex MTB-åkare blev vi när jag idag bjöd upp till en liten cykeltur. Liten o liten, tänkte väl att det skulle bli en tretimmarstur, vilket det också blev.


Innan vi gav oss iväg blev det en bild, kan vara bra att ha ifall vi måste efterlysa någon. Längst till vänster står jag, sedan Lisa, Märit, Johan, Stefan och Rickard. Härligt gäng som var sugna på att trampa iväg så det gjorde vi.


Här har vi åkt ett par mil och är för tillfället ute på grusväg, det blev en tur med även lite stig såväl som asfalt. En hel del backar klarade vi också av. Inte mindre än 640 höjdmetrar hann vi med.


Full fart framåt är det som gäller för tillfället, solen tittade fram en stund så det var riktigt behagligt.


Märit är koncentrerad och kämpar på.


Liksom Rickard.


Tummen upp gör Lisa.


Johan och Stefan jagas här av Lisa.


Aj aj, här var det brant o besvärligt så det blev att gå en bit. Sånt får man ta, det är träning även det.



Ja det var verkligen jobbigt ett tag.


Lisa sliter sig uppför backen. Men snart är det lättåkt igen.


Här är banprofilen för dagen. Närapå 45 km blev det och ca tre timmar tog turen. Hoppas ingen blev avskräckt för tanken är att det är ungefär såhär det kan bli när jag bjuder upp till MTB-körning på lördagar.


Höjdprofilen ser ni här, som synes var det en hel del upp o ner.


Hoppas alla trivdes med dagens tur så att vi kan ses fler gånger. Håll koll på bloggen, man vet aldrig när det blir nästa gång. Men när det blir hoppas jag vi ses igen. 

Välkomna ni som var med idag men även ni som inte var med idag.

Vi ses, tack o hej!

 
 
Emil Lindgren

Emil Lindgren

2 november 2013 19:38

Grymt cyklat! Den där steniga uppför ser ut som en utmaning. På nästa runda hoppas jag att jag kan vara med och då utlovar jag att ni alla kommer att cykla dubbelt så långt uppför denna, om inte hela efter lite tips å trix. Kör hårt, Emil

http://www.emillindgren.com

 
Ingen bild

Johan

2 november 2013 19:44

Riktigt skoj cykling idag.
Låter kanon det Emil! Ser fram emot tips från dig :)

 
Ingen bild

Kalle

2 november 2013 19:59

Jodu Emil, vi körde hårt mådutro. Du är hjärtligt välkommen att dela med dig av lite tips o trix.
Ja visst blev det bra Johan, alla olika typer av underlag o svårighetsgrad. Kanonskoj att vi blev så många.

 
Ingen bild

Märit

3 november 2013 07:58

Ser fram emot nästa gång :)

 
Ingen bild

Kalle

3 november 2013 09:48

Hoppas ni återhämtade er efter passet Märit så att kvällen blev lyckad. Vi ses, det blir fler gånger, jag lovar.

 
Ingen bild

Lisa

3 november 2013 15:33

Riktigt kul igår! Det blev ett kanonpass:)

 
Ingen bild

Kalle

3 november 2013 16:14

Jajamen Lisa, kan du gissa vad jag gör nu? Mmm, sitter och planerar nya turer.

 
Ingen bild

Lisa

3 november 2013 17:01

Låter bra det!!:)

 
Ingen bild

Frida

5 november 2013 21:25

Ojojoj!!! Blev sugen för en kort stund att hänga på men tror att ni måste ha boxeringslina med då, så jag måste nog tjuvträna lite innan!!
Fin tur!!
Kram!!

 
Ingen bild

Kalle

5 november 2013 21:47

Halloj Frida. Hoppas vi får se dig på en MTB snart. Vore kanonskoj. O kram på dig du.

 
Ingen bild

Mats Bäck

6 november 2013 13:13

Följer gärna med nästa gång det är mtb- träff.

 
Ingen bild

Frida

6 november 2013 13:17

Kalle! Friskis i Borlänge kommer att under vissa torsdagar ha ett special spinningpass för "vätternträning", besök hemsidan! Tror första träningen är nu på torsdag.

 
Ingen bild

Kalle

6 november 2013 17:31

Bra Mats. Det blir nog redan på lördag det. Håller på med de sista förberedelserna. Kommer nog ett inlägg om det ikväll eller imorgonbitti.

Låter bra Frida. Ni som har information som andra kan ha nytta av. Lägg en kommentar och hjälp till att hålla bloggen"levande"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards