Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Åter en mallisresa gjord.

Av SimmaCyklaSpring - 12 oktober 2013 09:15

Man har ju lite att stå i när man varit borta en vecka men jag skall lägga in några bilder från vår senaste mallisresa. Det kommer fler så småningom.


Det var lite ruggigt när vi stod på perrongen och väntade på tåget. Men vad gör det när man vet vad som väntar.


En typisk morgon om man är på cykelsemester. Efter att frukosten är avklarad är det samling med cyklar kl 09.45 Lena ser vi här längst till höger.


Dagens tur bär av till Cala Sant Vicenc. Ett fantastiskt fint ställe, men först passerar vi här Port de Pollenca, inte mindre vackert det.


Cala Sant Vicenc består av tre vikar. Detta är den första av dem.


Sämre ställen har man ju fikat vid. Visserligen är det fint i Torsång men detta är nog ett strå vassare.


Som ni vet så har jag ju problem med högerfoten så att cykla med cykelskor var helt uteslutet. Men det går bra med vanliga pedaler och gympadojjor också.


På väg hem efter dagens tur.


Det är många fina ställen man passerar, här är ett ställe jag skulle kunna tänka mig att bo på.


Vi bodde på detta hotell vid Can Picafort. Här ser vi Leif från Värmland i samspråk med Bitte från Stockholm och Marcus från Landa i Stora Skedvi.


Även en 25-meters bassäng fanns vid hotellet vilket är bra för alla som vill träna simning. I mars-april nästa år anordnar Fredrik Jansson tillsammans med triathleten Ted Åhs två träningsläger just här för triathleter.

Ja detta var ett litet smakprov, men håll ut. Det kommer mera.

 
 
Ingen bild

Märit

12 oktober 2013 11:39

Vad fint det ser ut - en riktig toppenresa förstår jag. Hoppas att det går åt rätt håll med foten.

 
Ingen bild

Kalle

12 oktober 2013 13:17

Märit, det är kanon det där. Men vad det gäller foten så går det sakta. Räknar dock med att köra lite MTB så jag tänkte bjuda in till lite sådan körning framöver. Då hoppas jag att jag får se dig igen.

 
Ingen bild

Erik

12 oktober 2013 14:29

Fina bilder! Man blir lite sugen. :)

 
Ingen bild

Kalle

12 oktober 2013 16:04

Erik, det är bara att hänga med nästa höst. Du kommer inte att bli besviken, jag lovar.

 
Ingen bild

Lisa

12 oktober 2013 18:04

Ni ser ut att ha haft det riktigt fint!:)
Erik, följ med till våren!!

 
Ingen bild

Kalle

12 oktober 2013 18:42

Jadu Lisa, tänk dig den bästa mallisresa du varit med på, sen kan du lägga på lite till. Så bra var denna resa. Riktig kalasresa vill jag lova.

 
Ingen bild

Märit

12 oktober 2013 20:12

MTB:-) Jag är på!

 
Ingen bild

Kalle

12 oktober 2013 21:12

Härligt Märit, jag återkommer!

 
Ingen bild

Lisa Sandberg

13 oktober 2013 10:30

Ser verkligen ut att ha varit en toppenresa!:)

 
Ingen bild

Kalle

13 oktober 2013 10:48

Oj, hej Lisa. Ja du vet ju hur det kan vara på mallis och denna gång var det verkligen kalas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards