Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Vasaloppets Sommarvecka 2014.

Av SimmaCyklaSpring - 22 september 2013 09:07

Då är Vasaloppets Sommarveckas anmälningssida öppnad. Puh, jag hade ju ingen tanke på att förra året vid denna tidpunkt anmäla mig till Cykelvasan. Ägde ju inte ens en MTB då. Men snälla Maria G lät ju mig låna hennes för att kunna vara med er löpare på träningarna. Köpte sedan en egen och märkte att det var ju riktigt skoj med MTB. Av en slump fick jag sedan ta över en startplats till årets Cykelvasa endast tre veckor före start. Som ni vet var jag ju med och med mina mått mätt så gick det ju kanonbra. Förutom att jag fick ännu mer problem med min högerfot. Men det får man ta. Det kostar på att ligga på topp, hihi. Nu vill jag åka även nästa sommar och jag är ju en sådan där typ som vill vara förberedd i god tid och inte gå och fundera. Alltså satt jag vid datorn redan fem i nio i morse och bara väntade.

Prick nio öppnade sig sidan och jag måste nog vara en av de första att anmäla sig för redan innan första minuten var slut hade jag ett mail i inkorgen som såg ut såhär. Varför sådan brådska kan någon fundera. Jo vad jag vet så var årets 12.000 platser till Cykelvasan slut på 26 minuter. Hur lång tid det tar/tog i år vet jag ej men nu kl 09.19 ser jag att platserna till 2014 redan är slut. 


Det är ju bara att börja uppladdningen nu då. Med lite rehabträning till att börja med. Men sedan, då ni. Nä det blir väl som det brukar, så tränad som man alltid önskar att man skulle bli ser det ut som man aldrig blir. Men det är ju ändå skoj under tiden.


Kör hårt, men med förstånd, vilket jag visserligen själv har svårt att leva upp till.

 
 
Ingen bild

Lisa

22 september 2013 14:47

Va kul att du fick en plats! Hörde att det blev fullt på 5 min! Även ultravasan i löpning som hade 750 platser blev fulltecknat snabbt! Vilket tryck det är!

 
Ingen bild

Kalle

22 september 2013 15:12

Ojdå Lisa. Tog löparplatserna också slut. Det är ju helt galet alltihop, och imorgon öppnar intresseanmälan för Vätternrundan.

 
Ingen bild

Mattias

22 september 2013 15:25

Hej Kalle! Tråkigt med onsdags- och lördagsträningarna med fullt förståeligt.
Har bokat en plats på Ultravasan så nu lär man väl öka träningsmängden rejält.

 
Ingen bild

Kalle

22 september 2013 16:09

Hej Mattias. Javisst känns det trist, men nog om detta. Häftigt att du anmälde dig till Ultravasan. För många herrans år sedan fantiserade jag om att springa sträckan någon gång, men då fanns inte loppet, och nu är det försent för min del. Nu får jag "fuska" genom att ta cykeln istället. Men det är inget dåligt alternativ.

 
Ingen bild

Lisa

22 september 2013 16:12

Ja dom gjorde det, men Lisa Sandberg hann med och få en plats!:) ok, då måste vi vara med och anmäla oss till Vättern :)

 
Ingen bild

Johan

22 september 2013 20:07

Häftigt att det är sådant sug efter platserna! Nu har du en tid att slå till nästa år Kalle :) Skoj!

 
Ingen bild

Kalle

22 september 2013 20:20

Jadu Johan. Synd att jag inte får spöa dig nästa år. Hihi. Men målsättningen blir helt klart under fyra timmar. Det tror jag blir svårt, men jag skall göra ett riktigt försök, det lovar jag.

 
Ingen bild

Johan

23 september 2013 09:12

Det kommer du fixa. Du kommer få starta mycket längre fram och det kommer generera minst 9min bara det ;)

 
Ingen bild

Kalle

23 september 2013 13:56

Ajajdu Johan, nu jäklar sätter du press på mig. Ja vi får väl se hur det går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards