Alla inlägg den 21 september 2013

Av SimmaCyklaSpring - 21 september 2013 19:02

Ja idag kändes det konstigt, lite vemodigt när jag vaknade. Inget löpargäng som jag skulle ut med. Men men, en massa trädgårdsavfall som skulle till tippen. Var in på datorn o kolla när tippen öppna, 08.00 bra, har ju lite annat jag vill göra också. Kollar när Säters Cykel & Motor öppnar. Nej vad ser jag, stängt på lördagar, och jag som tänkte hyra släpvagn. Hmm, bara att fara till Borlänge och hyra en då. Efter två stora lass i gallervagnen och vagnen återlämnad är klockan inte mer än tolv. I med lite käk och ut i garaget och röjer ett par timmar. 


Fick i måndags äntligen komma till en idrottsläkare på Lugnet i Falun angående min högerfot som blev överbelastad på Cykelvasan för fem veckor sedan. Har haft väldiga besvär att gå. Tipset jag fick var att ta av pedalerna och sätta på vanliga pedaler så att belastningen kommer längre bak på foten. Ut o kör och höj pulsen så blodcirkulationen ökar, då läker det snabbare menade läkaren. Vad enkelt det låter såhär efteråt. 


Snurra av pedalerna på Lenas "kärringhonda" och på med dem på min MTB. Sen blev det en lugn vända efter stigar i Ovangårdsskogen. 10 km på 40 min vilket blev en fart av 15 km/timme. Inte snabbt men det kändes faktiskt riktigt bra.


När det var gjort stack jag ner till Folket Hus i Säter. Varför det då måntro.


Jo där såg det ut såhär. Hela säsongen visar man alla Leksands matcher på storduken. Enda Folket Hus i Dalarna som har den servicen. Kanonbra tycker jag, alla som gillar hockey och vill hänga med på Leksands matcher kan göra det på "hemmaplan" oavsett var de spelar. Idag spelade Leksand i Karlstad mot Färjestad och Leksand vann till slut efter en mycket spännande match.


Så det blev ju ett riktigt bra slut på dagen trots allt. Nu gäller det bara att vara uppkopplad kl 09.00 imorgon så att man kan anmäla sig till Cykelvasan.


Vi höres!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards