Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av SimmaCyklaSpring - 31 augusti 2013 13:15

Tro det eller ej, men vill man cykla i Motala med omnejd nästa sommar är det något man bör fundera på redan nu.

Anmälan till Vätternrundan 300 km öppnar 4 nov kl 19.00 men redan under september kan man göra en intresseanmälan under Vätternrundans "Mina sidor" denna sida ligger visserligen nere nu men det är bäst för den som vill vara med att kolla. När den väl funkar skall man nog inte vänta för länge. Förra året tog samtliga 21.000 platser slut på två timmar. Den som ser att sidan funkar kan väl lägga en kommentar.


För de som vill anmäla sig till Tjejvättern 100 km eller Halvvättern 150 km brukar det vara lite lugnare. Anmälan till dessa två lopp öppnar den 1 oktober. Dessa lopp har vad jag vet aldrig varit fullbokade men väl värda att vara med på. De går helgen före Vätternrundan. Lämplig uppvärmning alltså för den som vill köra hela.


Här är länken, kolla o bevaka och den som ser när "Mina sidor" funkar kan väl lägga en kommentar.


http://www.vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=14&lang=SV&fwsite=1


Vi synes o höres. Tack så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 31 augusti 2013 12:00

Då det endast var Märit som slöt upp idag av de som var med förra lördagen, och jag vet att hon tyckte det var en kanonrunda så föreslog jag att vi skulle köra något liknande idag. Från början hade jag planerat en helt annan runda men den insåg jag när jag vaknade i morse att jag inte skulle klara att ta mig runt på. Det är min högerfot som spökar igen. Måste försöka komma till läkare igen för att se vad det går att göra.


Här är de som slöt upp idag. De som står bakom min "rullator" är Ingemar, Märit, Ann och Emil. 


Vi körde upp vid kalkbrottet och ses här i Ovangårdsskogen med Ingemar i spets.


Här är vi nere i Norddalen och alla vet vad som väntar.


Det slutar inte luta mot bara för att vi passerat Norddalen, här är vi på Bygatan och drar snart upp i Ovangårdsskogen igen innan vi via kalkbrottet avslutar dagens tur vid simhallen. Vi hade då ca 13 km vilket vi nöjde oss med för idag.


Vare sig jag kan vara med eller inte så blir det en tur även nästa lördag. Håll koll på bloggen under veckan för det kommer mera.


Vi synes, tack o hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards