Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Äntligen Triathlon!

Av SimmaCyklaSpring - 19 juni 2013 21:00

Idag blev det äntligen en liten Triathlonpremiär för en av våra simmacyklaspringare. Det var Johan som ställde upp när det var dags för tredje serietävlingen av Dalacupen. Vid Långsjön i Romme var tävlingscentrum beläget. Uppskattningsvis var det ett trettiotal tävlande och ungefär lika många åskådare. Men nu kör vi lite bilder. Det är väl de alla väntar på.


Först är det lite sedvanlig information till alla deltagare om vilka regler som gäller, alla lyssnar men vissa verkade inte förstå. En av de enklaste reglerna att förstå borde vara at det inte är tillåtet att "ligga på rulle" alltså att man inte får ligga nära bakom framförvarande cyklist. Men rapporter kom att några ändå hjälpte varandra. Lite trist kan tyckas.


Sådär, nu är det nära start och alla är på väg ner i det varma vattnet. Nåja så varmt var det inte men med våtdräkt så går det bra. 


Nu har starten gått och samtliga ger sig iväg för att simma 300 m.


Johan har summit klart och nu åker våtdräkten av och cykelskor och hjälm skall på. 


Johan är snabbt uppe i sadeln och ger sig iväg på elva km.


Nu är det bara tre km löpning som återstår och det klarade Johan galant. Ett fint tillfälle att träna Triathlon är att vara med på dessa små, vi kan väl kalla det för tävling men på ett väldigt enkelt sätt. Alla går dock in för uppgiften på största allvar. 

I skrivande stund finns inga resultat att tillgå, men den som vill veta resultat eller läsa lite mer om kommande tävlingar kan klicka på länken härunder.

http://www.dalacupen.se/sv


Det var allt för ikväll, tack o hej.

 
 
Ingen bild

Maria G

19 juni 2013 21:27

Bra kört Johan !! Kul att det kom så många dit och körde ! Vi ses nästa gång !
Jag vill tipsa om ett triathlon mitt i veckan också som körs i Stångtjärn varje Onsdag med start kl 18 och samling 17:30. Ombytesrum finns där.
En triathlon mitt i veckan är ingen tävling utan ett träningstillfälle, en mötesplats och en plats att upptäcka och prova på triathlon.
Det innebär i sin tur att du får simma bröstsim, det finns många som gör och ingen tycker det är dåligt. Vi har alla varit där någon gång.

Det innebär också att du är välkommen med den cykel du har tillgänglig så länge den har bromsar och du har en cykelhjälm på huvudet. Om din cykel kostar 50.000 eller är ett arv från din mormor spelar ingen roll.
Det viktiga är att du är med, testar på och förhoppningsvis tycker det är roligt. Gör du det, kommer du att vilja skaffa lite specifik utrustning, förbättra din tid etc.
Angående tidtagning. Du behöver inte få någon tid om du inte vill. Du säger bara det till oss, så noterar vi ingen tid på dig. Vi prickar bara av att du startat och gått i mål.



Välkomna!

 
Ingen bild

Lisa

20 juni 2013 10:23

Jag måste ta mig i kragen och vara med på någon tävling! Ser ju himla kul ut!:)

 
Ingen bild

Kalle

20 juni 2013 13:52

Klart du ska Lisa.

 
Ingen bild

peter

20 juni 2013 22:03

Ja, klart du ska Lisa!

 
Ingen bild

Ann o Ingemar

26 juni 2013 15:34

Någon som vill springa en runda med oss på Lördag 29/6? Vi utgår ifrån Knutsbo kl. 09:00 En lagom runda på ca 14- 15km.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards