Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Rapport från mallisresan!

Av SimmaCyklaSpring - 21 april 2013 18:55

Som utlovat kommer här lite bilder från cykelresan på mallis.


Såhär börjar en fin fikapaus på torget i Petra. En fin plats där många cyklister åker till för att ta sin fikapaus. Gott att börja med några fina apelsiner.


Som synes är det väldigt populärt ställe. Hela torget kryllar av cyklar och cyklister.


Såhär fina mackor erbjuds.


Anna-Lena o Lena beredda att hugga in.


Såhär fina var Lena o jag vissa dagar.


Idag är det körning i bergen, 22 serpentiner innan vi är på toppen. Sen är det lika många på andra sidan på vägen ner till Sóller.


Härligt härligt. Extra skoj att jag för första gången får med Lena på en bergstur.


Nu är vi framme vid Port De Sóller och det är dags för paus. Om sina sämsta dagar vore såhär ändå.


Cyklarna uppradade utanför fiket.


Som ni förstår hade vi det underbart.


Efter att ha fått lite i magen bar det av igen. Nu över berget till Deija. Lena kämpar på i backarna.


En läskande paus i Valldemossa. Nu är det bara tre fyra mil innan vi är hemma igen. Dagens tur blev 115 km varav många i bergen. Jobbigt men härligt.


En kvällsfika på hotellet där vi summerar dagens händelser. Här tillsammans med Olle Andersson samt Maria och Mats Granlund från Uppsala. Våra bästa cykelkompisar sedan flera år tillbaka.


Vad det blir för väder nästa dag är alltid intressant att veta. Vad vi skall göra då, cykla cykla o cykla. Mmmm.


Maria, Mats o Lena redo för en ny tur.


Jojomen, bergsklättring idag också. Här skall vi upp på Cura vid byn Randa. 4,4 km med en snittlutning på 5,6%. Bara att ta i för däruppe väntar, kan ni tänka er, en fikapaus.


Sitta och fika med sådan utsikt är inte helt fel.


Mats studerar kartan så att vi hittar hem igen. Dagens tur blev 90 km. På kvällen kalasade vi därför att,


just denna dag hade Lena och Jag varit gifta i hela 25 år. Det firade vi genom att gå ut och äta med Maria, och


Mats som jag här skålar med. Trevligt trevligt och jag både hoppas och tror att vi tillsammans med dem kommer att ta många fler cykelturer på mallis i framtiden, och i en inte alltför avlägsen sådan. Skål o hej.


Sådär då kom det lite bilder till slut.









 
 
Ingen bild

Jessica

21 april 2013 19:33

Å så härligt det såg ut Kalle, förstår att ni åker dit och cyklar!! Visst cyklade ni förbi hemma hos mig idag? Hann precis se ryggarna på er!

 
Ingen bild

Kalle

21 april 2013 19:44

Ja det är verkligen kanon. Idag var det jag och Maria G som var ute och cyklade.

 
Ingen bild

Peter

22 april 2013 07:29

Till att börja med, ett stort grattis till er "25 års dag"!! Som du sa Kalle , det var gott om någonting att äta! Dessutom såg ni ut att stortrivas bland serpentinvägar och soliga dagar!!

 
Ingen bild

Johan

22 april 2013 10:35

Shit vad härliga bilder.
Man kan ju inte annat än längta dit =)

 
Ingen bild

Rebecka

22 april 2013 15:32

Vilka härliga bilder. Kanske jag kan få med mig familjen på en sådan semester. Ungarna lär bara bli lite större.

 
Ingen bild

Lisa

22 april 2013 19:39

Å vad jag ångrar att jag inte följde med. Får bli nästa år!!:) fina bilder!!

 
Ingen bild

Nina

23 april 2013 00:34

Verkar ju helt underbart det där, man blir helt klart inspirerad till att börja cykla :-) Jättefina bilder å grattis till era 25 år som gifta !!

 
Ingen bild

Kalle

23 april 2013 17:45

Tack tack för 25-årsgrattiset, för mig har det ju varit enkelt, men att Lena har stått ut med mig är ju en prestation av stora mått.
Johan o Lisa, ja så kan det gå. Ni vet ju hur fantastiskt det är så ni får ju liksom skylla er själva som stannade hemma, men det blir ju som sagt fler resor.
Rebecka o Nina ni, och alla andra borde faktiskt börja cykla. Det är riktigt trevligt på hemmaplan också men helt fantastiskt underbart på Mallorca. Så kom igen alla så har ni något riktigt häftigt att se fram emot. Men jag varnar er, det är beroendeframkallande. Lena o jag har varit dit sju gånger, och fler lär det bli.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards