Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Olga blixtinkallades på grund av värme!

Av SimmaCyklaSpring - 27 februari 2013 20:30

Då temperaturen var närmare tio plusgrader under dagen och det därför blev ganska blött o slaskigt tyckte jag det var lämpligt att bjuda in olga till kvällens träning. I väntan på olga gjorde vi ingen fotografering vid samlingen som brukligt är. Vi körde vår uppvärmning så länge och sparade fotograferingen tills vi skulle börja hårdkörningen.


  Här ser vi Sandra, Ann, Peter, Emma och Lisa. Här gör dom tummen upp för Jessica som skall åka Vasaloppet på söndag. På söndag sitter vi klistrade framför TV-apparaterna och håller tummarna för dig Jessica. Ser du några TV-kameror efter spåret så måste du vinka, du vet att vi vinkar tillbaks. Hoppas dina krämpor du känt bara är "nervöskrämpor" som ger med sig till söndag. Lycka till säger vi alla i SimmaCyklaSpring-gänget.


Ja när det var gjort var det bara att sätta igång med våra olgor. Varje serie tar ju ca 15 minuter inklusive joggvila. Tre sådana serier körde vi så det stod härliga till. Efter lite nerjogg så hade det gått en timme igen och någon konstaterade på GPS-en att vi sprungit en hel mil. Ja kilometrarna rullar på när man har roligt, och det har vi i detta gäng.


Nu är det så att vi inte nöjer oss med att ha roligt en gång i veckan längre, nej från o med nu är det två gånger i veckan. Vi kör alltså igång med våra lördagslöpningar nu på lördag, mer om det kommer i ett inlägg imorgonbitti.


Ha det bra så länge o tack för denna gång.

 
 
Ingen bild

peter

27 februari 2013 21:08

Oj vad kul och jättetrevligt att vara i med i detta gäng och få tillfälle att vädra lungorna!!
Kalle- när blir det en bild på själva Olga som vi talar om..?

 
Ingen bild

Jessica

27 februari 2013 22:08

Tack!! Lovar att jag ska vinka till er :) hoppas också att det är nervöskrämpor...de börjar bli många nu :) Men jag kommer förhoppningsvis o springer med er snart! Längtar...

 
Ingen bild

Kalle

28 februari 2013 17:47

Oj Peter, ja det var just det. Jag har inte tid just nu, ska o simma. Lägger in någon så fort jag hinner, om jag hinner.

Bra Jessica, vi längtar efter dig också!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards