Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Rapport från bergen!

Av SimmaCyklaSpring - 2 februari 2013 15:33

Såg ut att bli en finfin vinterdag vilket gjorde att vi bestämde träff med Lisa o Johan vid Gyllbergen kl 11.00 för en skidtur. Johan tränar ju för Öppet spår och Lena ligger i inför Tjejvasan.


  Johan, Lisa och Lena är beredda att ta en tur.


  Här kommer Lena i full fart och Lisa ser ut att få ta i för att hänga med.


  Nu har vi åkt närmare en mil och passar på att ta lite vätska i solskenet.


  På hemvägen lutade det mot en hel del men vad gör det en dag som denna.


Väl tillbaka till parkeringen träffade vi Johan som var tillbaka före oss. Johan åkte 23 km och vi övriga fick ihop 18 km. Riktigt fina spår var det så jag kan verkligen rekomendera alla att ta en tur till Gyllbergen. Även om det är 45 km dit så var det verkligen värt att åka dit. För det finns väl inget tristare än att åka i dåliga spår.

Men om någon har tips på bra spår i närheten av Säter så skriv en kommentar och berätta.


Tack o hej så länge!

 
 
Ingen bild

Johan

2 februari 2013 15:57

Ja det blev ett lyckat pass och sämre väder har man varit med om som sagt. :)

 
Ingen bild

Maria H

2 februari 2013 19:53

Fantastiskt!
Själv åkte jag i några spår stax innan Garpenberg. Spåren var perfekta och lättåkta. Det blev lite nötning då man fick ihop 6.5 km fram och tillbaks. Men ändå helt värt att åka dit, ca 27km. 23 km blev det för mig. Längsta passet för i år. Och som sagt vädret var ju fantastiskt.
Kul Kalle att du verkar ha blivit lite biten i skidor, eller misstar jag mig?

 
Ingen bild

Kalle

2 februari 2013 19:58

Tjenixen Maria H. Ja du har rätt, bara det att jag fick nya pjäxor gör att det blev något helt annat än förut.
Bra tips om Garpenberg. Tack tack.

 
Ingen bild

peter

2 februari 2013 20:00

Ja du Kalle, det där såg ju jättetrevligt ut!! Verkade vara kanonfina spår och alla såg ut att åka fort, så där hade man blivit frånåkt..! Men huvudsaken att man hinner fika...

 
Ingen bild

Kalle

2 februari 2013 20:15

Jodu Peter. Där må du tro att det gick undan, hihi. Men spåren var verkligen superfina.

 
Ingen bild

Maria G

2 februari 2013 22:14

Ahh så härligt det ser ut !
Längtar hem !

Här i Linkan är snön borta , men solen sken i dag här med.... så en tur till fots a några kilometer fick det bli !

Vi ses om några veckor !

 
Ingen bild

maria G igen

2 februari 2013 22:15

Kanske vi kan springa där i sommar ?

 
Ingen bild

Maria H

2 februari 2013 22:16

Kul Kalle!
Olshyttan heter byn, några km innan garpenberg. Sedan kan jag även tipsa er alla att Bergebo, Borlänge, är nog fint på måndag. Det ska vara tävlingar där imorgon och ska vara kanonpreparerat!
God natt!

 
Ingen bild

Kalle

2 februari 2013 22:48

Ahh du Maria G! Du skall veta att vi längtar efter dig också. Vi ses som sagt om några veckor. Vad det gäller att springa där, inte helt omöjligt.

Maria H. Ja jag hörde en kompis till Johan hade åkt i Bergebo idag. Är visst kanonfint där. Godnatt!

 
Ingen bild

Rebecka

3 februari 2013 16:43

Blev så inspirerad av bilderna igår. Så tog en sväng dit idag. Blev en vända på 3 mil. Lika bra dag idag som ni hade igår.
Nu hoppas vi på snö under veckan så vi kan åka på närmare håll.

 
Ingen bild

Kalle

3 februari 2013 16:51

Härligt Rebecka! Ja visst var det fantastiskt fint där. Riktiga kanonspår och härlig miljö.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards