Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Med mål i sikte.

Av SimmaCyklaSpring - 22 januari 2013 18:15

När man tränar är det ju alltid bra om man har ett mål i sikte. Nu är det ju några i vår träningsgrupp som har ett gemensamt mål att se fram mot. Det jag tänker på är Vasaloppet eller något av alla lopp som går den veckan. Då jag idag besökte Mora (br vad kallt, när jag passerade Fu visade mätaren minus 26) kunde jag inte hålla mig borta från Vasaloppets mål. Det är full verksamhet i Mora med alla förberedelser och såhär såg det idag ut vid målportalen. Jag kommer inte själv att åka något av loppen men alla er som ska det önskar jag lycka till och lägger ut en liten målbild.


  Hoppas det är såhär fint när ni passerar målportalen, bara det inte är lika kallt då som det var idag.



 
 
Ingen bild

Rebecka

22 januari 2013 18:58

Jag hoppas oxå att det är sådan där blå himmel. Men några grader varmare som sagt.

 
Ingen bild

peter

22 januari 2013 22:48

Ja du Kalle, blev sen hemkomst för mig, 22.15 i dag.
Hoppas att det blir varmare än vad din Vasaloppsbild visar när det blir dags.

 
Ingen bild

Maria H

23 januari 2013 09:06

Ja, det får man verkligen hoppas på. Fast jag ska ju bara köra halva, så jag får inte klaga. Just nu känns det lite långt dit och skönt att jag bara bestämde mig för halva. Skulle varit väldigt stressad annars...Nu är jag bara lite lätt stressad...

 
Ingen bild

peter

25 januari 2013 14:30

Kom bara på att målet är inte alltid målet..
Min arbetskamrat Henrik Öijer har noga utrett frågan om var exakt målgången är i Vasaloppet. 99,99% tror att målet självklart är under portalen, men si, det är den inte,tiden tas 1,2 meter bakom centrumlinjen mellan stolparna. Så i princip kan portalen lika gärna ha stått i Oxberg. Den är bara en slags symbol.. Så lätt lurar man skidåkare..

 
Ingen bild

Kalle

25 januari 2013 19:08

Ja då ligger det något i det där när en del säger att Vasaloppet är längre än man tror. Det gäller att ni som nu skall åka hushållar med krafterna så ni verkligen orkar ända fram och får en åktid trots att det nu visat sig att det är 1,2 meter längre.

 
Ingen bild

peter

25 januari 2013 22:21

Ja helt klart, det är ju på slutet som många åkare har kroknat och nu vet vi varför..

Henrik är vän av ordning och konstaterade att under cyklelvasan så saknades även skyltar som sa att det var mål. Enl cyklelförbundet så ska målgången skyltas, så det var där utredningen började..Så det gäller att inte vara ute och cykla när man cyklar..

 
Ingen bild

Rebecka

26 januari 2013 08:18

Hur många är vi härifrån som ska åka något under denna?
Jag och syrran(Johanna) kommer åka öppet spår på måndagen. Vi har pappa och Dan Norman med oss.

 
Ingen bild

peter

26 januari 2013 18:09

Kortvasan den 22/2. Om flunsan har gett sig...

 
Ingen bild

Maria h

27 januari 2013 13:39

Jag ska åka halvvasan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards