Alla inlägg den 19 januari 2013

Av SimmaCyklaSpring - 19 januari 2013 14:02

Ja då var det dags att ställa sig på skidor för första gången i vinter. Har ju haft ont i axeln sen jag körde kull på cykeln före jul men nu kändes det att det skulle gå att ta en vända. Visserligen var det tolv minusgrader men det går väl för det. Vi åkte ut till "golfen" för att testa lite.


  Lena ser lite fundersam ut, hon undrar nog hur det här ska gå.


  Nya pjäxorna skall testas. Dom känns då riktigt bra att ha på foten, det var ju tur för på något annat ställe lär dom ju inte alls passa.


Vi började med att köra spåret som är drygt tre km. Det var väl inte det bästa spår man har åkt i precis. Efter det körde vi ner på Ljustern, där skulle det visst finnas ett spår på tio km trodde jag. Det visade sig att det bara var sex km, men det var i alla fall jäkligt fina spår. Efter det drog vi runt dom där kortare slingorna på "golfen" ett par varv, men där var spåren riktigt dåliga. Men å andra sidan är ju inte jag någon vidare skidåkare heller så det jämna nog ut sig.


  Det var i alla fall en kanonfin dag och det är ju ett kanonfint ställe. Då passa det väl bra att ta ett kort på min kanonfina fru också, med Ljustern i bakgrunden. 


  Sådär, jag vill ju också vara med på bild efter min premiärtur. Hela 15 km blev det så nu är väl risken att jag har riktig träningsvärk i ljumskarna i morgon. Men vad gör det, man vet ju vad det beror på. En fin dag var det och jag hoppas fler tog chansen att ta en tur i dag. Och föresten, det höll jag på att glömma. Pjäxorna var kanon.


Vi synes o höres!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards