Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Vi gjorde det igen!

Av SimmaCyklaSpring - 16 januari 2013 20:00

Jajamen, det här är gänget som inte ger sig i första taget. Sex minusgrader och nysnö spelar ingen roll, vi blev hela nio stycken som slöt upp denna kväll. En som var ny för oss var en kille som lystrar till namnet Robin. När Robin hälsats välkommen och övriga formalia var gjorda bar det av.


  På knä ser vi Sandra, Rebecka, Malin och Jessica. Stående ser vi Peter, Ingemar, Ann och Robin.


Kvällens program bestod av intervaller i olika längd. Inte mindre än sju stycken. I minuter räknat skulle det bli, sju, fem, tre, en, tre, fem och slutligen sju igen. Nu bar det sig inte bättre än att jag, när jag skulle sätta igång hela processen. Har ju änligen lärt mig programmera in intervallpass med både intervaller o vilopausar. Jo då råkade jag inte vara tillräckligt uppmärksam så vi avverkade väl ett par hundra meter innan jag märkte att klockan inte var startad. Det fick till följd att första intervallen blev nog lite drygt åtta minuter. Nu var ingen ledsen för det utan alla hade förstånd om att uppskatta denna lilla "bonusminut" Hela passet tog 40 minuter, med uppvärmning o nedjogg blev det en timme o en kvart. Riktigt skoj var det trots ett besvärligt underlag. Det blir ju lite extra löpteknikträning på det viset vilket inte är att förakta.


Vi får se när det blir nästa pass. Ser ut som det blir kallt under nästa vecka. Själv får jag som det ser ut svårt nästa onsdag o torsdag, men något skall vi förhoppningsvis få till. Håll koll på bloggen så ses vi när det passar.


Tack för i kväll!

 
 
Ingen bild

Rebecka

16 januari 2013 20:51

Tack för idag.
Tyvärr tog jag fel strumpor och lyckades få 2 rejäla skavsår på varsin fot.
Men man lär sig av sina misstag.

 
Ingen bild

Jessica

16 januari 2013 20:58

Bra kämpat alla! Idag fick vi kämpa i nysnön :)

 
Ingen bild

Peter

16 januari 2013 20:59

Stort tack till kvällens alla deltagare för riktigt bra kämpat i snömodden. Alltid lika kul! Skönt att få vädra lungorna ordentligt..kul också med "bonusminuten", kan vara bra att ha..

 
Ingen bild

Malin

16 januari 2013 21:28

Tack för ännu ett bra pass! Härligt jobbat gänget!

 
Ingen bild

Johanna

16 januari 2013 22:35

Bra jobbat allihopa...jag kör igång med Bamsegympa nästa onsdag så kommer inte kunna delta nån onsdag de närmaste 11 veckorna :/

 
Ingen bild

Maria H

17 januari 2013 18:24

Verkade jobbigt det där! Tuffa ni!

 
Ingen bild

peter

17 januari 2013 22:35

Jobbigt är ordet:) men vad gör de, i detta sällskap är det hur kul som helst!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards