Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Snabbdistans på tre.

Av SimmaCyklaSpring - 7 november 2012 19:37

Pär, Ingemar och Ann var de enda som dök upp till kvällens snabbdistanspass. Snabba var dom också. Vi körde efter sedvanliga procedurer kvällens huvudpass som bestod i att köra samma sträcka som i måndags. Men utan vilopausar. Vi körde alltså sex km i ett brak med tidtagning. Trots att vi inte var fler så var det inget problem med farthållningen. Nej, alla körde för fullt. Ingemar trodde visserligen att han skulle ha kunnat springa lite fortare om Sandra, Lisa och Jessica hade varit med och jagat honom. Nu sprang han riktigt fort ändå, vilket även Pär och Ann gjorde. Så det kändes att det var ett riktigt lyckat pass trots allt.


Nu laddar vi batterierna så kanske vi ses på lördag.

Tjingeling så länge! 

 
 
Ingen bild

Peter

7 november 2012 20:19

Ja, det var synd att jag inte hann hem i TID!! Jag får kuta sträckan i morgonkväll i stället.

 
Ingen bild

Peter

8 november 2012 20:09

Skulle vara duktig.. Tog mig an uppgiften att göra samma sak i dag (torsdagkväll) som Ann, Ingemar och Pär gjorde i går, åkte ut till Skönvik och värmde upp inför 6 km vändan. Satte sedan glad iväg och upptäcker då att gatlyset är ur funktion på gångvägen efter sjön och ända bort till korsningen till Campingen, kutade i absolut totalt mörker!Otroligt svårt! På tillbakavägen hittade jag inte nerfarten till gångvägen från sågenvägen så jag sprang för långt upp mot Smejebacksvägen och fick vända och gå och leta efter den i diket, jättekul..
Så blev det "testtillfället", som tröst drog av några sekunder från sluttiden efter allt orienterande och vinglande, var vid flera tillfällen utanför asfaltskanten på gång och cykelvägen efter sjön.. Men jag gjorde ett pass i alla fall:) Puh..

 
Ingen bild

Kalle

8 november 2012 21:55

Oj oj oj, tur att du kom hem helskinnad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards