Alla inlägg under oktober 2012

Av SimmaCyklaSpring - 11 oktober 2012 06:00

Jag har inte rymt, men tyvärr så kan jag inte vara med på lördag heller. Men som sagt det är inget skäl för alla löpsugna att ligga hemma på kökssoffan denna ljuvliga lördagmorgon.


Så lägg en kommentar att ni kommer, på med löpardojorna och möt upp vid simhallen kl 08,50 och ta en tur i det förhoppningsvis fina höstvädret.


Vi ses snart. Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 10 oktober 2012 15:16

Tankte lamna en liten rapport till er darhemma fran oss i varmen. Vi cyklar och har det bra, forutom att jag nu efter fyra dagar verkar ha cyklat fardigt. Forkyld igen, men jag klagar inte, samre dagar har man haft. Vi kliver upp 07.30 och gar der o kakar frukost. ca 09.30 drar vi ivag pa cyklarna. Fikar pa nagot torg i nagon fin liten by. Cyklar vidare och ar hemma ca 16.00 Blir serverade mat kl 18.15 varefter man tar en promenad i varmen och gor sedan kvall. Ja som ni hor sa kan man val knappast ha det battre. Lagger in nagra bilder ockso. Hoppas ni kan lasa fast det fattas en hel del prickar.


 

Fyller pa vattenflakorna infor turen.


 

Fina led skall det vara, Lena i rott cyklar har bredvid Anna-Lena Grusell, bordig fran Sater.


 

Jag och Lena har gatt i kloster pa berget Randa.


 

Har ar vi pa marknad pa torget i Porreres dar vi nyss tagit en kopp kaffe.


 

I Sa Rapita intar vi en Spansk omelett med havet framfor oss. Nu har vi fyra mil hem. Dagens tur blev 90 km. Det var alltsa pa tisdagen. Idag onsdag ar jag som sagt inget pigg, strunt samma, samre dagar har man haft. Sa tyck inte synd om mig. Jag onskar ni vore med har.


Hoppas att ni far en fin traning ikvall. Hoppas nagon lagger en kommentar pa bloggen om kvallens pass sa jag far hora hur det gick for er. Vi ses, ha det bra sa lange, det har vi.


Tjingeling fran den onodigt varma varmen, 25 - 30 grader har det vare varje dag.

Av SimmaCyklaSpring - 8 oktober 2012 06:00

På onsdag kan jag tyvärr inte vara med men senast vi träffades föreslog jag att de som kan kommer och kör ett pass på 2*3km. Samlas i vanlig ordning vid simhallen kl 17,50.


Lägg en kommentar att ni kommer, och glöm inte reflexväst.


Tjingeling, kom och spring!

Av SimmaCyklaSpring - 6 oktober 2012 23:42

Hej alla ! 

Här kommer en hälsning från Linköping och Maria 

Jag har det bra och allt snurrar på i en rasande fart. 

Studierna är intressanta och träningskompisar har jag hittat många. 

Jag har också hittat ett sätt att sprida lite löpglädje genom att engagera mig i en grupp läkarstudenter i min klass som ska köra Göteborgsvarvet nästa år !

Så en gång i veckan kör vi intervaller och i dag var vi ute på långpass . KL 9 så klart ! 


Efteråt fick deltagarna köra lite armhävningar och annat ganska jobbigt , men kul ! 


Hoppas ni har sol i sinne och sol ute ett tag till för den delen och att vi ses i slutet på Oktober då jag kommer hemåt för att springa långt med er ! 



   


armhävningar i solen 


tjing 

/ Maria 


Av SimmaCyklaSpring - 4 oktober 2012 06:00

På lördag är jag förhindrad att vara med men är någon sugen på att springa så lägg en kommentar att ni vill det och samlas som vanligt kl 08,50 vid simhallen.


Kan också upplysa om att man på söndag kan vara med på en tävling av det lite annorlunda slaget. Kolla in länken och lägg gärna en kommentar  om ni skall dit.


http://www.sagmyrask.com/hackmorabergslopp/Hackmora%20bergslopp2012inbjudan.pdf


Vi höres. Tjingeling.

Av SimmaCyklaSpring - 3 oktober 2012 20:00

När det var dags för oktober månads första intervallpass var vi, trots att tre fick föhinder i sista stund, hela åtta träningssugna som samlades.


 

På knä ser vi, Maria, Anna och Jessica. Bakom står Sandra, Ingemar, Ann och Mattias.


Vi började med att uppmärksamma Jessica, Ingemar och Ann för deras finfina prestationer på Lidingöloppet i helgen. När vi sedan gått igenom kvällens program drog vi iväg på 15 minuters uppvärmning. Bäst att vara riktigt uppvärmd, för ikväll skulle det bli "åka" av. På programmet stod nämligen 3 st  4*400m. Det blir alltså totalt 4,8 km i riktigt hög fart. Ett bra pass för att komma ifrån den där bekvämlighetsfarten som det är så lätt att hamna i när man tränar på egen hand. När det var gjort blev det nerjogg och vi var tillbaks vid simhallen efter bra precis en timme. Jag kan lova att alla tog i så det stod härliga till.


Det var allt för denna gång.

Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 1 oktober 2012 10:43

Ja det kan man verkligen säga. Har kollat lite resultat från helgens Lidingölopp och jag blir verkligen imponerad.


På tremilen hittar jag Malin 2,47,30. Jessica 2,50,23. Lisa Sandberg 3,00,05. Vilka brudar säger jag bara. Jäklar vilka bra resultat. På herrsidan hittar jag Per som inte heller sparat på krutet utan sprang på 2,21,57.

På milbanan deltog Ingemar och Ann på tiderna 48,19 respektive 57,55. Kanonbra jobbat även av er.


Sen är det möjligt att det finns någon som jag missat. Fyll gärna på med resultat själva, bara skoj om ni delger oss andra.


Oj vad skoj, och bra gjort av er. Vi ses på onsdag.

Tjingeling!


PS. Lägger in länken till resultaten. DS.

http://www.lidingoloppet.se/sv/Resultat/


Av SimmaCyklaSpring - 1 oktober 2012 09:37

Ja då är det dags att sluta fundera och istället anmäla sig. Anmälningssidan öppnade idag kl 09.00 Jag satt framför datorn och loggade in direkt. Ramlade ur och försökte igen, verkar krångla lite när många skall anmäla sig samtidigt. Jag vill ju starta kl fem på morgonen ungefär, det tycker jag är bästa tiden. Det tycker tydligen många. När jag skulle fylla i önskemål om starttid fanns enda tiden i närheten 05,20 - 05,28 så då tog jag det. Lite senare än jag brukar men helt ok. Sen ramla man ur igen och då fanns det inga tider kvar i detta tidsintervall. Det närmaste då var 02,20 - 02,28. Vad gör man då, struntar att anmäla sig?? Nej det kan man ju inte. Var väl "tvungen" att ta den tiden, för åka vill jag ju.


Så funderar ni på att anmäla er, gör det så fort som möjligt innan alla platser är slut. Här är länken.


http://entry.vatternrundan.se/default_sv.htm


Lycka till!

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards