Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Oktoberträningen inledd med 400m-intervaller.

Av SimmaCyklaSpring - 3 oktober 2012 20:00

När det var dags för oktober månads första intervallpass var vi, trots att tre fick föhinder i sista stund, hela åtta träningssugna som samlades.


 

På knä ser vi, Maria, Anna och Jessica. Bakom står Sandra, Ingemar, Ann och Mattias.


Vi började med att uppmärksamma Jessica, Ingemar och Ann för deras finfina prestationer på Lidingöloppet i helgen. När vi sedan gått igenom kvällens program drog vi iväg på 15 minuters uppvärmning. Bäst att vara riktigt uppvärmd, för ikväll skulle det bli "åka" av. På programmet stod nämligen 3 st  4*400m. Det blir alltså totalt 4,8 km i riktigt hög fart. Ett bra pass för att komma ifrån den där bekvämlighetsfarten som det är så lätt att hamna i när man tränar på egen hand. När det var gjort blev det nerjogg och vi var tillbaks vid simhallen efter bra precis en timme. Jag kan lova att alla tog i så det stod härliga till.


Det var allt för denna gång.

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Johan

3 oktober 2012 20:46

Vad kul med 400ingar, riktigt snabba ben kan jag tänka mig att ni hade :) bra jobb.

 
Ingen bild

Maria H

3 oktober 2012 21:24

"lite" snällar än 800 intervaller, men var rejält trött i slutet.

 
Ingen bild

Lisa

4 oktober 2012 08:36

det lät kul med 400 intervaller!!:) typiskt att vi inte hann hem och va med. Vi ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards