Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Årets utmaning 27 oktober!

Av SimmaCyklaSpring - 28 september 2012 06:00

Som ni kanske minns så började vi förra hösten med en riktig långkörare. 42 km med start i Falun, fika på Torsångs Café och målgång i Säter. Riktigt så bli det inte nu men boka redan in lördagen den 27 oktober för årets utmaning. Vi kommer då att köra en runda på ca 38 km. Start o mål vid simhallen, med ett fikastopp på Gustafs Café efter ca halva vägen. Det kan låta jobbigt, det är det också men låt er inte avskräckas. Man orkar mer än man tror, speciellt om man gör det tillsammans. 


Ni behöver inte skriva nu om ni tänker vara med. Detta är bara en liten upplysning om att det är på gång. Det kommer mer om detta längre fram. Ja ni får ju självklart skriva en kommentar redan nu om ni tycker att det låter intressant eller ej. Så kom igen och skriv, det är bara skoj med mycket kommentarer. Vi får alla hjälpas åt att ha en levande Blogg.


Tjingeling!


PS. Den här fina bron kommer vi att springa över på långturen. Kan ni gissa var den är måntro? DS.

 


 
 
Ingen bild

Maria H

28 september 2012 10:57

Låter super. Om jag är frisk och lever är jag med. Det blir en utmaning!

 
Ingen bild

Linda i Falun

28 september 2012 13:07

Det låter väldigt lockande! Jag hänger väldigt gärna med om, jag som Maria, lever och har hälsan!

 
Ingen bild

Lisa

28 september 2012 17:23

Va kul med en utmaning! Det var ju himla skoj förra året:) och fikan har aldrig smakat så gott som den gjorde då!!

 
Ingen bild

Kalle

28 september 2012 17:27

Det låter kanon det tjejer, hopas vi blir ett stort gäng. På förra årets stora utmaning var det sju som sprang. Nu skall vi bli fler, det vore skoj.

 
Ingen bild

Rebecka

29 september 2012 00:17

Någon gång lär ju vara den första. Ska i alla fall kolla kalendern.
Man måste väl kunna avbryta?

 
Ingen bild

Kalle

29 september 2012 09:02

Det är rätt Rebecka. Tanken är att det skall vara en utmaning för alla. Till fiket i Gustafs är det ju ca två mil. Det kan ju vara en riktig utmaning för en del. Då kan man ju planera i förväg att man T.ex har placerat en bil där för hemtransport. Någon kanske tycker att tre mil är en tillräcklig utmaning, då kan man ju springa närmaste vägen hem. Dom som kör "hela" sträckan kan jag lova får en riktig utmaning. Återkommer i ämnet.

 
Ingen bild

Mattias

29 september 2012 09:07

Springer Dublin marathon två dagar senare (på måndagen faktiskt)så jag hoppas det är ett giltigt skäl att avstå. Låter annars riktigt roligt.

 
Ingen bild

Kalle

29 september 2012 09:15

Mattias, det låter som ett godtagbart skäl, jag skall lägga ett ord för dig i träningskommittén så att ditt önskemål går igenom.

 
Ingen bild

Frida

29 september 2012 20:36

Det där är nya fina bron i ljusterbro!! Då kommer vi passera vackra solvarbo:-)

 
Ingen bild

Kalle

29 september 2012 21:06

Jajamen Frida, så är det. Jag var ute o reka häromdagen, och kan du tänka dig. Jag körde vilse i de centrala delarna av Solvarbo. Jag hade ingen aning om att det finns så mycket gator där. Men jag skall kolla kartan lite bättre nästa gång, jag gör snart ett nytt försök. Åker jag vilse då kommer jag in till dig så får du hjälpa mig.

 
Ingen bild

Malin

30 september 2012 20:02

Låter som en rolig utmaning!

 
Ingen bild

Terese

1 oktober 2012 10:51

Låter jättekul, håller tummarna att mina fötter börjar fungera så att jag kan hänga på en del av sträckan.

 
Ingen bild

Kalle

1 oktober 2012 11:01

Terese, hoppas verkligen att du är på gång snart. Men ta det försiktigt bara, är ju fyra veckor dit så vi hoppas. En som inte verka ha fel på fötterna är Malin.
Super super Malin på Lidingöloppet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards