Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Äventyr i Motala. Del 2.

Av SimmaCyklaSpring - 11 juni 2012 18:45

Då var det dags för del två av vårt "Motalaäventyr" Del 1 var Tjejvättern och dagen efter var det dags för Halvvättern som är 15 mil. Lisa som var sjuk förra helgen kunde inte köra Siljan runt varför hon nu ville testa formen på Halvvättern istället inför nästa helg då det blir körning med sub XX, det är alltså ett gäng snabbåkande tjejer som för första gången skall åka tillsammans och försöka få till en riktigt bra tid. Det är alltså Vätternrundans 30 mil det handlar om då. Själv har jag ju inte varit pigg under vintern och vet inte alls hur det är med formen, hade väl nästan helt skippat tanken på att åka Vätternrundan och ville nu istället åka Halvvättern. Maria däremot har god form som ni kanske redan sett på inlägget härunder om Tjejvättern. Vi tre skulle alltså köra Halvvättern tillsammans.


  Här står vi några minuter före start och allt känns faktiskt riktigt bra. Frågan är bara hur vädret skall bli.


  Lena blev igår intervjuad efter målgång, Lisa blir intervjuad strax före start.


  Lisa är glad, är det för att hon blev intervjuad eller är det för att hon äntligen får starta måntro.


  Jag och Maria hakar på. Nu har vi 15 mil framför oss. Hur skall det här gå måntro.


  Här kommer vi alla tre och har bara ett par hundra meter kvar.


  Glada och nöjda är vi i mål. Själv tycker jag det var en riktigt bra runda. Vad tjejerna tycker vet jag inte. Vad jag är säker på är att dom hade då kunnat åka bra mycket fortare om dom inte hade haft mig med. Det var en hel del regn under rundan vilket gjorde att det blev lite besvärligt emellanåt. När vädret på sluttampen äntligen blev bättre och vi hade nio km kvar passade Lisa på att få punktering. Det var ju skönt att vi slapp fixa den i ösregn. Fem minuter senare var vi på gång igen och då körde vi ganska hårt till målet som vi nådde efter 4.40


   

  Även Rebecka var med och körde Halvvättern, jag fick dock gräva i arkivet efter en bild för vi träffades inte i Motala. Det var Rebeckas första start på Halvvättern och hon kämpade på i 6.41 Inte illa med tanke på vilket väder det var, och 15 mil är ändå 15 mil. Hoppas det inte avskräckte utan att du blir med fler gånger. Bra kämpat Rebecka.


Om det blir något "Äventyr i Motala del 3" återstår att se men jag hoppas det.


Tjingeling så länge!


Missa nu inte inlägget om tisdagsträningen ett par blogginlägg härunder.

       

 
 
Ingen bild

Lisa

11 juni 2012 20:42

Det gjorde vi bra, trotts regn och punktering!!
Jag var nog mest glad över att få cykla igen, för att bli intervjuad är inte riktigt min grej;) Det var ju tydligen Johan som sa åt hon att intervjua mig, inte snällt:P
Superbra jobbat Rebecka!!!Kul:)

 
Ingen bild

rebecka

11 juni 2012 22:00

Tack!
Med tanke på att jag bestämde mig på fredagen att åka och fick snabbt låna en cykel.
Så är jag super nöjd, har man aldrig cyklat längre än 3 mil sammanhängande förut så vet man inte hur långt 15 mil är.
Men det gick så nu lär jag nog fixa en egen cykel så blir det ett nytt försök nästa år.
Lycka till nästa vecka!!

 
Ingen bild

Kalle

11 juni 2012 22:16

Härligt Rebecka!
Ja 15 mil är långt. Skoj att du inte blev avskräckt, du är en hårding.
Tack själv föresten.

 
Ingen bild

Maria G

11 juni 2012 23:09

FINT REPORTAGE KALLE OCH BRA KÄMPAT AV ALLA !!!!! Jag tyckte då det var så trevligt så att cykla och springa ( jo jag hann med lite av det också ) i Motala så jag tänker nog göra tradition av den här helgen också .. hoppas fler hakar på nästa år !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards