Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 14 augusti 2011 09:57

Japp, då är det äntligen dags, på begäran drar jag igång lördagslöpningarna lite tidigar i år än vad jag gjort de senaste två åren. Har ju brukat väntat till Lidingöloppet har varit men nu drar vi igång redan lördag den 3 september.

Det blir då en lite ovanligare tur som kanske får en del att ramla baklänges, kanske rent av tycka att nu har han då blivit riktigt "knäpp" den där Kalle. Men det är ju faktiskt så att man klarar av mer än man faktiskt tror, och framför allt mycket mer än vad sin mamma tror. Vad är nu på gång? Jo det blir löpning med start kl 09.00 från parkeringen vid Folkets Hus i Falun. Sedan bär det av till Säter, via Källviken, Ornäs, Torsång ca 24 km, där vi stannar och fikar. Därefter fortsätter löpturen närmaste vägen till Säter och Fogdegatan 30. Totalt ca 42 km.

Nej nej nej kanske många tänker, men gör inte det. Min förhoppning är att det skall gå lugnt och stilla tillväga. En kilometerfart på 6.30 eller däromkring. Vitsen är inte att springa fort, vitsen är att göra något tillsammans som vi inte har gjort förut, springa lite längre än vad de flesta gjort förut, vi tränar inte för att springa från varandra, vi tränar för att orka springa med varandra. Det praktiska ordnar jag. Jag kan ju inte springa själv som ni vet.

Ni som vill vara med hör av er till mig så vi kan lösa skjutsar från Säter till Falun och även så att de som bor i Falun eller någon annanstans får skjuts hem efteråt.

Har någon fått nog vid Torsång T.ex eller någon annanstans så åker man bara med en av bilarna tillbaks. Väl mött till en löpupplevelse av annorlunda slag. Lägg in en kommentar ni som vill vara med så andra kan se det. Hör gärna även av er till mig så jag kan planera upp det hela till allas belåtenhet. Ring på 073-828 10 61.

  Detta är en bild från en av förra hösten underbara löpturer.

Nu drar vi snart igång igen med lördagslöpningarna. Välkomna att höra av er.


Kalle S. 073-828 10 61.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards